شبکههای تجاری اینترنتی معبری برای عبور از بیکاری
گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اشـتغال یکی از متغیرهای سنجش رشد اقتصادی و صنعتی هر کشور است و كشورها با افزايش اشتغال سعی در افزايش توليد و رشد رفاه اجتماعی دارند.
از سوی ديگر، جهانیشدن و پيشـرفت مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات نيز ظرفیتهای لازم برای افزایش سطح تماس هر اتفاقی را در سطح جهان دارد، بهگونهای كه استقرار هر شغل بر بستر اینترنت، بهعنوان یکمهره کلیدی در رقابت با سایر بنگاهها در سطوح ملی و بینالمللی بهحساب میآید.
حال سؤال اینجاست که آیا شبکههای تجاری اینترنتی قادر به رونق تولید کشور هستند؟
با استناد به تجربه سالهای اخیر در خرید از شبکههای تجاری اینترنتی در بین مردم، میتوان تأثیر این رویکرد اینترنتی را در بخش توزیع و حتی در بخش صنعت دید، این استقبال عمومی ریشه در ظرفیت این قبیل شبکهها در کاهش هزینهی در فرآيند جستجو و هرگونه فعاليت جهتدار در شبکهها اسـت.
از طرفی باید در نظر داشت استفاده از شبکههای تجاری اینترنتی موجب كاهش قیمتها و درنتیجه موجب ايجاد سرمایهگذاریهای جديـد میشود زیرا با كـاهش هزينـه و قیمتها، فضایی بـه وجـود میآید که سیگنالهای لازم برای افـزايش جذابیت بـرای سرمایهگذاران را فراهم میکند،
تجربه این مدل تجاری در کشورهای پیشرفته نشان داده است که این شبکهها موجب خلق محصولات جديدی میشوند و شاخههای اقتصادی جديدی را به وجود میآورد كه بهنوبه خود شغلهای جديـد را بـه همـراه خواهد داشت.
آنچه در این خصوص باید در شرایط تحریم کشور به آن توجه خاص داشت آن است که دولت میتواند با فراهم آوردن محیط آموزش مهارتی در حوزه شبکههای تجاری اینترنتی و در دسترس قرار دادن پایدار خدمات اینترنتی به آمادگی زمینههای لازم برای ايجـاد تقاضا در جامعه کمک کند تا از اين طريق سـطح حرفهای نیازمندی به خدمات ارتباطی بالا رفته و نيروی كار سـاده جامعـه را در حـد نيـروی كـار اوليـه در حوزههای تجاری بر بستر فناوری اطلاعات ارتقاء دهد تا مشکل اشتغال را تا حدودی رفع نمايد.
انتهای پیام/4083/
انتهای پیام/