دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 09:52
اصلانی در گفتگو با آنا:

بیش از 8 تن تریاک در کشور کشف شد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 8 تن تریاک و ساماندهی 2 هزار معتاد متجاهر در کشور خبر داد.
کد خبر : 378157
04.jpg

ناصر اصلانی در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره کشفیات اخیر مواد مخدر در کشور و اجرای طرح‌های ویژه برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: طرح‌های مربوط به جمع‌آوری معتادان و ساماندهی آنها در مراکز بازپروری با قدرت ادامه دارد و ما اولویت خود را در مهارت‌آموزی معتادان قرار دادیم؛ به‌طوری که معتادان در کمپ‌ها مهارت‌های مختلفی را می‌آموزند تا بعد از گذراندن دوره درمان وارد بازار کار شوند و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای اشتغال معتادان بعد از درمان نیز برنامه دارد.


معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در هفته گذشته بیش از 2 هزار معتاد متجاهر در کشور جمع‌آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند، ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی ما در کمپ‌ها، وجود معتادان دارای بیماری‌های خاص است که برای درمان این افراد تدابیری اندیشیده شده و وزارت بهداشت نیز می‌تواند اقدامات خود برای درمان این افراد را در اولویت کاری خود قرار دهد.


وی با اشاره به فراگیر شدن مصرف ماده مخدر گل بین جوانان، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند نقش به‌سزایی در حوزه مواد مخدر ایفا کنند و اگر نظارت خود روی فرزندان را بیشتر کنند، قطعاً افراد کمتری به سمت مصرف مواد مخدر خواهند رفت؛ متأسفانه درحال حاضر مصرف ماده گل طرفداران زیادی پیدا کرده است و والدین باید با اقدامات خود مانع رفتن فرزندان به سمت این ماده مخدر و خطرناک شوند، چراکه مصرف یک‌بار مواد مخدر می‌تواند خسارت بعضاً جبران‌ناپذیری برای افراد داشته باشد.


اصلانی ماده مخدر تریاک را جزو بیشترین کشفیات ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: در همین هفته گذشته بیش از 8 تن تریاک در کشور کشف شد.


معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان اظهار کرد: اقدامات مأموران ستاد و نیروی انتظامی برای مقابله با موضوع مواد مخدر ادامه دارد و ما با افرادی که با اقدامات خود قصد به خطر انداختن سلامت شهروندان را دارند، به‌شدت برخورد می‌کنیم.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب