دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 ارديبهشت 1398 - 03:20

اهتمام ویژه پلیس برای بازپروری معتادان در کمپ سروش

نیروی انتظامی با راه‌اندازی کمپ سروش، به سم‌زدایی و بازپروری معتادان تهرانی می‌پردازد که درحال حاضر 670 معتاد در این کمپ مراحل درمانی را طی می‌کنند.
کد خبر : 379281
077.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، موضوع جمع‌آوری معتادان و ساماندهی این افراد در مراکز بازپروری موضوعی است که جزو اولویت‌های کاری پلیس در سال 98 اعلام شده و با اینکه مأموریت پلیس بیشتر در بحث دستگیری و جمع‌آوری این افراد است، اما نیروی انتظامی با احداث کمپ سروش در بحث بازپروری و نگهداری معتادان نیز قدمی مفید برداشته است.


نیروی انتظامی کمپ سروش را با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح برای نگهداری معتادان، سم‌زدایی و مهارت‌آموزی این افراد راه‌اندازی کرد و ظرفیت فعلی این مجموعه حدود 2 هزار نفر است اما پلیس بنا دارد تا تأمین بودجه، ظرفیت کمپ سروش را تا 5 هزار نفر افزایش دهد.


در کمپ سروش فقط عملیات سم‌زدایی صورت نمی‌گیرد بلکه با حضور تیم‌های مشاوره‌ای و استعدادیابی اقدامات دیگری در حوزه اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد تا بعد از اتمام دوران درمان، معتادان وارد بازار کار شوند؛ تاکنون 670 نفر از معتادان در این کمپ هستند که البته تعداد این افراد روزانه افزایش پیدا می‌کند و اکثر معتادان حاضر در این کمپ تهرانی هستند.


اما مهمترین مشکل درخصوص معتادان تهرانی، وجود برخی از معتادان با بیماری‌های خاص است که قطعاً حضور این افراد بین سایر افراد می‌تواند موجب فراگیر شدن انواع بیماری شود، لذا وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی باید درباره درمان معتادان دارای بیماری واگیردار چاره‌ای پیدا کنند.


انتهای پیام/4110/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سمیرا همسر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
۰
سلام شمارو بخدا معتادانی که اهل شهرستان هستن کمپ سروش آزتد کنید شهر خودشون درمان بشن
هلدینگ شایسته