دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 20:32
موسوی‌مشکینی تأکید کرد:

ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن در استان قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن در استان را با توجه به نبود زیرساخت‌ها برای کنترل آلایندگی شدید با جدیت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر : 377468
n83104786-72667558.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان حفاظت محیط زیست، سید رضا موسوی مشکینی در نشست همفکری تشکل‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی استان قم اظهار کرد: تأسیس و راه‌اندازی برخی واحدهای صنعتی، اگرچه به‌ظاهر منع قانونی نداشته باشد، اما باید بر اساس سند آمایش سرزمینی و آینده‌ای باشد که برای محیط زیستمان انتظار داریم.


وی با اشاره به آلودگی شدید زیست محیطی برخی از واحدهای هیدروکربنی، گفت: با توجه به این‌که استان قم در حوزه نفتی مزیتی نسبت به استان‌های نفت خیز و مرزی کشور نداشته و از سویی زیرساخت‌های لازم برای کنترل آلایندگی شدید این واحدها در استان وجود ندارد، ممنوعیت استقرار واحدهای هیدروکربن سبک و سنگین در قم را با جدیت پیگیری می‌کنیم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری و اکوتوریسم و صنایع با تکنولوژی‌های بالا در استان تأکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بدون تردید در راستای رونق تولید، اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی و دستیابی به پیشرفت و توسعه، همراه و همگام دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران خواهد بود و همواره تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.


وی در پایان با بیان این‌که باید تلاش کنیم تا حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌های استان قم تعیین و تثبیت شود، گفت: جاری شدن آب در تالاب‌ها و رودخانه‌‌های خشک قم که نقش بسیار مؤثری در کنترل و کاهش گرد و غبار در مرکز کشور دارد، یک مسأله بسیار مهم و حساس است که باید با در نظرگرفتن مدیریت زیست بومی تالاب‌ها و ابعاد گوناگون آن، از سوی مسئولان و تشکل‌های مردم نهاد پیگیری شود.


انتهای پیام/4122/4105/


انتهای پیام/

برچسب ها: قم محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته