دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 14:01
وزیر کشور:

فضای مجازی می‌تواند بسترساز اتفاقات تأسف‌باری باشد

وزیر کشور تأکید کرد: حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد فضای مجازی می‌تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تأسف‌باری باشد.
کد خبر : 377250
4bn479d29f8ef3z4ga_800C450.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در یادداشتی در فضای مجازی درباره ترور طلبه جوان در همدان نوشت: حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد، فضای مجازی در کنار وجوه مثبت و ارزشمند می‌تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تأسف‌باری باشد.


وزیر کشور اضافه کرد: در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولیدکننده و میزبان این تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج‌ومرج‌طلبی و ولنگاری در فعالیت‌های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود. یکی از راه‌های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیرقانونی و خشونت‌آمیز، مراقبت دائمی و مؤثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذی‌ربط است.


رحمانی‌فضلی می‌افزاید: از سوی دیگر باید دقت داشت بیان و انتشار مطالب ناامیدکننده و سیاه‌نمایی به هر عنوان و بهانه و با هر درجه و نسبتی زمینه‌ساز بروز واکنش‌های روانی غیرقابل کنترل از سوی عده‌ای بیمار است. بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق انتشار مطالب و تصاویر از سوی مردم و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذی‌صلاح است.


وی افزود: لازم است در این خصوص بسترهای مناسب و امن دیجیتالی برای کسب اطلاعات مردمی مهیا و در دسترس عموم قرار گیرد. خشونت فقط ترور فیزیکی نیست، بلکه دروغ‌پردازی، تحریک احساسات مردمی به طرق مختلف مانند توهین و اهانت، فخرفروشی و اشرافی‌گری، مأیوس‌کردن مردم و ترویج ناامیدی هم از موارد زمینه‌های بروز خشونت کور به شمار می‌رود.


انتهای پیام/4034/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته