دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1398 - 15:43
علی‌وند مطرح کرد:

هشدار به عواقب فروش سم در ملکان توسط افراد فاقد تخصص

مدیر جهاد کشاورزی ملکان به عواقب فعالیت واحدهای فاقد تخصص سم‌فروشی در شهرستان ملکان هشدار داد.
کد خبر : 377065
5129952.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ملکان، حسن علی‌وند ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی ملکان با انتقاد از فعالیت واحدهای سم‌فروشی توسط افراد فاقد مدرک تحصیلی و تخصص در سطح این شهرستان اظهار کرد: در شهر ملکان هرکس دلش می‌خواهد مغازه سم‌فروشی باز می‌کند و مجوز فعالیت می‌گیرد.


وی اضافه کرد: این واحدهای سم‌فروشی به‌عنوان خدمات کشاورزی در شهر ملکان فعالیت دارند و جالب اینکه برخی از صاحبان این واحدها دارای مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی هستند.


مدیر جهاد کشاورزی ملکان با بیان اینکه در سال‌ جاری تعداد 17 مغازه عرضه سموم کشاورزی در شهر ملکان مجوز فعالیت گرفته‌اند، نسبت به عواقب فعالیت این قبیل واحدهای فاقد تخصص هشدار داد و خاطرنشان کرد: واحدهای عرضه سموم کشاورزی همانند داروخانه‌ها باید دارای مسئول فنی باشند و هر فردی نمی‌تواند اقدام به فروش سم کند.


علی‌وند از اجرای طرح پلاک‌گذاری برای تراکتورهای تا 20 سال عمر خبر داد و اظهار کرد: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و به‌منظور جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می‌شود و تا به حال تعداد 120 دستگاه تراکتور در ملکان صاحب پلاک انتظامی شده است.


مدیر جهاد کشاورزی ملکان توضیح داد: این نهاد با همکاری دهیاران و اداره دامپزشکی ملکان اقدام به اجرای طرح پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین کرده و این طرح تا یک هفته در روستاهای این شهرستان آغاز خواهد شد.


وی درباره خسارت سرمای بهاره به باغات انگور شهرستان ملکان بیان کرد: عمق خسارت در روستاها متفاوت و نقطه‌ای بوده؛ به‌طوری‌که در برخی روستاها خسارت 10 درصد و در برخی روستاها خسارت 100 درصد بوده و بیشترین خسارت نیز در روستاهای میدانجوق و بایقوت و شرانلو بوده است.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته