جوهره کار علمی باید از دوران دانشآموزی نهادینه شود
به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی صفارینیا در اختتامیه مسابقه دانشآموزی نور؛ گرامیداشت ابن رزاز جزری که بعدازظهر امروز در حوزه هنری تهران برگزار شد، گفت: کارهای علمی باید از دوران دانشآموزی آغاز شود تا منجر به نتایج و دستاوردهای مفیدی در جامعه شود. جوهره کار علمی باید از دوران مدرسه در دانشآموزان نهادینه شود.
رئیس بنیاد مصطفی(ص) افزود: ۵ هزار و ۱۲۲ نفر در سومین دوره این مسابقه شرکت کردهاند و هزار و ۷۳۳ اثر از هفت کشور شامل ایران، تونس، عراق، تانزانیا، ترکیه، پاکستان و افغانستان ارائه شده است. طی سه سال برگزاری مسابقه دانشآموزی نور ۵ هزار کار علمی توسط ۱۴ هزار دانشآموز در قالب تیمهای دو یا سه نفره از کشور ایران و کشورهای جهان اسلام ارائه شده است.
وی تصریح کرد: در دو دوره قبل به موضوع نور و آزمایشهای بیولوژی پرداختیم. موضوع سومین دوره مسابقه دانشآموزی نور نیز با موضوع مکانیزمهای حرکتی و مکانیک برگزار شد و زمینه ای برای گرامیداشت یکی دیگر از دانشمندان جهان اسلام را فراهم شد.
صفارینیا گفت: در سه سال برگزاری مسابقه دانشآموزی نور ۵ هزار کار علمی توسط ۱۴ هزار دانشآموز در قالب تیمهای دو یا سه نفره از کشور ایران و کشورهای جهان اسلام ارائه شده است.
وی افزود: وجود چنین دانشآموزانی که برای علم وقت می گذارند باعث خوشحالی است. بسیاری از دانشآموزانی که امروز اینجا حضور دارند از استانهای دور کشور و از کشورهای دیگر آمدهاند.
رئیس بنیاد مصطفی(ص) بیان کرد: یکی از اهداف مسابقه نور یاد دادن کار تیمی به دانشآموزان است. امیدواریم از دل این نوآوریهای دانش آموزی، دانشمندانی در جهان اسلام متولد شوند و منجر به برکات علمی در جامعه شود.
انتهای پیام/4122/۴۰۲۱/ن
انتهای پیام/