دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 16:36
در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن در سما

رئیس واحد یزد: تبحر در رشته‌های قرآنی مقدمه‌ای برای عمل هر چه بهتر به مبانی الهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن در سما گفت: برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی، نشان از توجه ویژه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه به برنامه‌های قرآنی است.
کد خبر : 37643

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمدرضا اسلامی گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی است و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کشور ایران عزم خود را جزم کرده که تمدن نوین و نشأت گرفته از اسلام را بر تارک قله‌های جهان به اهتزاز در آورد. به طور قطع و یقیین زیربنا و زیرساخت لازم این هدف تأمین بستر فرهنگی مناسب است که خاستگاه و محور توسعه فرهنگ اسلامی از قرآن کریم منشاء می‌گیرد.


وی با توجه به آرمان‌ها و توصیه‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد قرآن گفت: امام راحل (ره) بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالح‌شان مقام معظم رهبری پرچمدار جنبش قرآنی در کشور هستند. معظم له همواره توصیه‌های لازم در رابطه با ترویج فعالیت‌های قرآنی به کارگزاران نظام و فعالین قرآنی دارند؛ ایشان در دیدار با مسئولین قرآنی فرمودند : بدانید کار در حوزه فعالیت های قرآنی یک کار راهبردی است. فعالیت های قرآنی امور فوق برنامه نیست فعالیت های قرآنی در ایجاد یک سبک زندگی اسلامی ایرانی فوق العاده نقش آفرین است. منشاء مشکلات جوامع بشری دوری از قرآن کریم است و رسالت و مأموریت جوامع اسلامی این است که پیام و حقیقت اصلی قران کریم را در جوامع ترویج کنید.


اسلامی با یادآوری توجه ویژه دولت تدبیر و امید به قرآن گفت: یکی از وظایف اصلی و محوری دولت ها ارتقاء جایگاه قرآن است . خوشبختانه دولت تدبیر و امید به این موضوع اهتمام جدی دارد و ما شاهد اهمیت ویژه و تقویت این جایگاه توسط دولت هستیم .


اسلامی صحبت‌های خود را با توصیه ای به شرکت کنندگان پایان داد و اظهار کرد: شما عزیزان که قدم در راه تبحر رشته های مختلف قرآنی برداشته اید قطعا از افت هایی که نسل جوان و جامعه را تهدید می کند در امان خواهید بود و قدر مسلم با آشنایی که از ابعاد و زوایای بخش های مختلف قرآن دارید و خود را برای دوری از فسادهای اخلاقی و رفتاری آماده می بینید همواره باید بیش از دیگران عامل به دستورات الهی باشید و الگویی برای سایر جوانان باشید و با مأنوس بودن با کلام وحی گام های بلند در راستای خود سازی بردارید چرا که تبحر در رشته‌های قرآنی همچون قرائت ، حفظ و... مقدمه ای برای عمل هر چه بهتر به مبانی الهی است.


مدیرکل فرهنگی سما: در محضر قرآن مثل آینه پاک، منزه و بی‌زنگار برخورد کنید



مدیرکل فرهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از شرکت کنندگان در هشتمین مسابقات سراسری قران در سما ارائه داد و گفت: در محضر قرآن مثل آینه پاک، منزه و بی‌زنگار برخورد کنید.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر پروین غضنفری در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات کشوری قرآن در سما با بیان تفسیری از آیه‌ای از کلام الله مجید بیان کرد: باید در محضر قرآن پاک، منزه و بی‌زنگار برخورد کرد.


وی در بخشی از سخنانش گزارشی از تعداد شرکت کنندگان به تفکیک رشته و جنسیت ارائه کرد و از برگزار کنندگان این مسابقه و روسای پیشین سازمان سما قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته