دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1398 - 08:15
صالحی‌عمران در گفتگو با آنا:

منازل ۵۰۰ نفر از دانشجویان فنی و حرفه‌ای دچار آسیب جدی شده است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: منازل مسکونی حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دچار آسیب جدی شده است.
کد خبر : 375586
88.jpg

ابراهیم صالحی‌عمران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سیل‌زدگان اظهار کرد: پس از وقوع سیل در ابتدای سال جاری و طغیان رودخانه‌ها، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شد که منازل مسکونی حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دچار آسیب جدی شده است.


وی افزود: پس از تشکیل شورای سیاستگذاری حمایت از آسیب‌دیدگان سیل در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در ۵ محور کمک به سیل‌زدگان و رسیدگی به شهرها و روستاها با محوریت و اولویت امدادرسانی به دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و خانواده آن‌ها آغاز شده است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: خانواده بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای در نظر دارد با یاری و مشارکت همه همکاران آموزشی و اداری و نیز دانشجویان توانمند به بهترین نحو به یاری سیل‌زدگان بشتابد.


صالحی‌عمران عنوان کرد: از محورهای فعالیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای سیل‌زدگان، می‌توان به ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان آسیب‌دیده دانشگاه اعم از دادن غذای گرم رایگان به آنان، عدم دریافت هرگونه بدهی از شهریه و خوابگاه اشاره کرد.


وی تصریح کرد: مشارکت در تأمین منابع به منظور پرداخت کمک هزینه معیشتی به دانشجویان آسیب‌دیده و مساعدت در تهیه کتب و جزوات و اقلام آموزشی برای دانشجویان آسیب‌دیده، انجام خدمات فنی مهندسی و تأسیساتی با همکاری گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و کانون‌های هلال احمر برای خانواده‌های دانشجویان و همکاران آسیب دیده شاغل در دانشگاه از اقدامات دیگری است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سیل‌زدگان انجام داده است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از مشاورین، روانشناسان و کانون های همیاران سلامت جهت کمک به بهداشت روانی سیل‌زدگان و ارائه خدمات روانشناسی در استان‌های آسیب‌دیده و در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات و فضاهای موجود طبق اعلام نیاز ستاد بحران استان از دیگر کارهایی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مردم سیل زده انجام داده است.


انتهای پیام/4122/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته