دانشگاه نقش مرجعیت فکری برای جامعه دارد
ابراهیم صالحیعمران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به حلول سال 1398 گفت: یکی از بحثهای مهم، حاکم کردن نگرش اقتصاد بر آموزش است. در سال جدید در دانشگاه فنی و حرفهای قصدمان بر این است که آموزش را به تولید و اشتغال نزدیک کنیم و برای اینکه این کار را انجام دهیم نیاز است تا مراکز نوآوری به شکلگیری کسبوکار کمک کنند.
وی ادامه داد: 16 مرکز نوآوری جدید را به زودی افتتاح خواهیم کرد و در کنار آن قصد داریم براساس همان مراکز نوآوری، شرکتهای دانشبنیان را با استفاده از یک هزار و 300 کارگاه و آزمایشگاه فعال کنیم. یعنی تولید و آموزش را کنار هم بچینیم که همین موضوع میتواند در جهت حمایت از کالاهای ایرانی مؤثر باشد.
صالحیعمران با اشاره به برنامه تحولات آموزشی دانشگاه فنی و حرفهای اذعان کرد: تحولات برنامه درسی یکی از مهمترین برنامههای این دانشگاه بوده که اقدامات آن آغاز شده است. در بحث توانمندسازی اعضای هیئت علمی نیز دورههای داخلی و خارجی در حال برگزاری است.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفهای، دانشگاهی مأموریتگرا است. وقتی دانشگاه، مأموریتگرا باشد باید آموزشهای مهارتی را نیز از لحاظ کمّی و کیفی توسعه دهد. به عبارتی آموزش مهارتی یعنی گسترش تولید و اشتغال که چیزی جدای از اقتصاد مقاومتی و شرایط خاص کشورمان نیست. سرمایهگذاری بر آموزشهای مهارتی بهترین کاری است که میتواند برای توسعه مؤثر باشد. به صراحت میتوان گفت؛ تقویت آموزش مهارتی، به معنای تقویت توسعه کشور است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای در پایان با اشاره به نقش دانشگاهیان در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه نقش مرجعیت فکری را برای جامعه دارد. تربیت و پرورش نیروهای انسانی، اساس کار سیستمهای آموزشی و دانشگاهی است. کشوری که نتواند منابع انسانیاش را درست بسازد؛ هیچ کاری را نمیتواند پیش ببرد. بنابراین در این قضیه مهمترین نقش را مراکز آموزشی و دانشگاهها ایفا میکنند. به همین دلیل است که دانشگاهیان باید تأکید ویژه به اجرای بیانیه گام دوم داشته باشند. پرورش و تربیت نیروی انسانی معتقد باعث میشود تا کشور از این بحرانها و شرایط سخت عبور کند.
انتهای پیام/4107/4118/
انتهای پیام/