دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1397 - 19:36
صالحی‌عمران مطرح کرد:

توسعه مهارت‌آموزی راه برون‌رفت از چالش‌های کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: توسعه مهارت‌آموزی راه برون‌رفت از چالش‌های کشور و سرمایه‌گذاری در آموزش در جوامع توسعه‌یافته برای عبور از مشکلات محسوب می‌شود.
کد خبر : 367381

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی‌عمران در نشست هم‌اندیشی شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به ظرفیت بالای سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: تجربه بالا در عبور از بحران‌ها و موفقیت در عملکرد که متأثر از مردمی بودن و ارتباط با اقشار مختلف به خصوص اساتید دانشگاه و نگاه غیرسیاسی توانسته است همواره این سازمان قدرت غلبه بر مشکلات را داشته باشد.


وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 173 هزار دانشجو و بیش از 24 هزار استاد مدعو به عنوان یک دانشگاه جوان شناخته می‌شود و مولود انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه به راهکارهای برون‌رفت از چالش‌ها پرداخت و گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش اولین و پایه‌ای‌ترین گام در جوامع توسعه‌یافته برای برون‌رفت از مشکلات محسوب می‌شود به خصوص اینکه آموزش در زمینه‌های مهارتی باشد و این مهم می‌تواند به رشد کمی و کیفی در جامعه منجر شود که نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است.


صالحی‌عمران افزود: فناوری آموزش‌های مهارتی و تولید گام‌های دوم و سوم در زمینه برون‌رفت از چالش‌ها است که سه‌گام آموزش، فناوری و تولید در کنار هم را می‌توان به زنجیر اقتصاد مقاومتی تشبیه کرد و تجربه نشان داده است هرجا پنجه‌های کارآمد جدی گرفته شده، فناوری و تولید را با خود همراه کرده است.


وی در ادامه به ضرورت اجتماعی اشاره کرد و بیان کرد: آثار اجتماعی مهارت‌آموزی می‌تواند تأثیر قابل‌ توجهی در جامعه بگذارد و موجب تحول جامعه شود.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: ضرورت پنجم راه‌های برون‌رفت از چالش‌ها که در شرایط موجود حائز اهمیت بوده، ضرورت امنیتی دارد و با توجه به تجربیات زیادی که در حل بحران‌های کشور وجود دارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بسیج اساتید به نمایندگی سازمان بسیج مستضعفین می‌توانند با طرح‌های مهارت‌آموزی مشکلات و تهدیدهای بیکاری را به فرصت تبدیل کنند.


بسیج اساتید می‌تواند با تجمیع سازی ظرفیت‌های خود در مسیر پویایی و رشد اعتلای کشور گام بردارد


در ادامه علی امینی معاون نظارت و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور به تشریح ظرفیت این سازمان پرداخت و گفت: بسیج اساتید از یک سو به مجموعه‌های علمی و اساتید که نقش راهبردی در جامعه دارند مرتبط است و از سوی دیگر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نیرویی توانمند در عرصه‌های مختلف است متصل است که این مهم با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه تولید، رشد، تعالی و حل مسئله می‌تواند منشأ خدمات قابل‌ توجهی باشد.


معاون نظارت و بازرسی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: بسیج اساتید می‌تواند با تجمیع سازی ظرفیت‌های خود و تشکیل یک جبهه علمی و فرهنگی بن‌بست شکنی کند و در مسیر پویایی و رشد اعتلای کشور گام بردارد.


شمس‌الدین معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج اساتید نیز در این نشست به طرح تحول سازمان و ایجاد سامانه آفتاب و نحوه صدور کارت اعضا و ارتباط با کانون‌ها و مسئولان استانی اشاره کرد.


در ابتدای این نشست جلیلی رئیس مرکز بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای گزارشی از فعالیت‌های سه‌ماهه این مرکز ارائه کرد.


جلیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در سه ماه اخیر گفت: ایجاد کارگروه‌های مطالعاتی در حوزه زنان و اقتصاد در پیوست نگار فرهنگی تولید و اشتغال و تجاری‌سازی و مطالعات قرآنی و سواد رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی و ایجاد شبکه نخبگان حوزه علم و فن خبر داد.


در نشست هم‌اندیشی شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور و شورای معاونین بسیج دانشگاه فنی و حرفه‌ای 12 مدیر استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تجلیل شدند.


انتهای پیام/4118/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته