دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1397 - 18:11
صالحی‌عمران مطرح کرد:

متناسب‌سازی رشته‌ها با ویژگی‌های جنسیتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به تخصیص رشته‌ها بر اساس تفکیک جنسیت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.
کد خبر : 360187
152084_2119776230_1800_1200.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ابراهیم صالحی‌عمران در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد به تخصیص رشته‌ها بر اساس تفکیک جنسیت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد.


در این دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ضمن بیان توضیحاتی پیرامون دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی کشور با 173 دانشکده است که از بارزترین ویژگی‌های آن، کم‌رنگ بودن دغدغه اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی است.


صالحی‌عمران تصریح کرد: ائمه جمعه در استان‌ها می‌توانند به‌عنوان رکنی تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز در جامعه، مبین ثمرات دانشگاه فنی و حرفه‌ای و برآیند تحصیل در این دانشگاه بر جامعه و آینده جوانان این مرزوبوم باشند.


وی با اشاره به رویکرد تفکیک جنسیتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: تأکید دانشگاه بر متناسب‌سازی رشته‌ها با ویژگی‌های جنسیتی دانشجویان است.


در این جلسه نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه استان یزد ضمن تشکر از ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و رؤسای آموزشکده‌های استان، با تأکید بر دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران گفت: زمان آن رسیده است که تمام تشکیلات و ارگان‌ها یک بازنگری کلی در نحوه عملکرد خود و نتایج آن داشته تا بتوانند با شناسایی کاستی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در جهت رفع آن‌ها، توان ایستادگی بیشتر در مقابل تحریم‌ها را داشته باشند.


وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه آموزش که برخی از آن‌ها ریشه در زمان پایه‌گذاری سیستم‌های آموزشی در ایران دارد تصریح کرد: نیاز است در دانشگاه فنی و حرفه‌ای علاوه بر آموزش علم و فن، دانشجویان را مجهز به قدرت تفکر و خلاقیت کرده تا دانشجویان بتوانند با بهره‌گیری از اندیشه خود و پرهیز از سطحی‌نگری از شرایط دشوار عبور کنند.


امام‌جمعه یزد در پایان بر فراهم آوردن بسترهای لازم جهت اشتغال، خصوصاً اشتغال بانوان و ایجاد مشاغل خانگی تأکید کرد.


انتهای پیام/4118/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته