دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 11:49
خادمی در گفتگو با آنا:

توزیع 12 هزار چادر بین سیل‌زدگان/ راه ارتباطی 25 روستا قطع است

استاندار لرستان با اشاره به توزیع بیش از 12 هزار چادر امدادی بین سیل‌زدگان اظهار کرد: درحال حاضر راه ارتباطی 25 روستا با مرکز استان لرستان قطع است.
کد خبر : 375363
377.jpg

موسی خادمی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان لرستان و اقدامات صورت‌گرفته در شهرستان پلدختر و معمولان با بیان اینکه درحال حاضر  مشکلات مربوط به آب، برق و گاز حل شده است، اظهار کرد: با تلاش نهادهای امدادی و دولتی در حوزه برق، آب و گاز مشکل اساسی وجود ندارد، اما سیلاب اخیر خسارت بسیاری به راه‌ها و جاده‌های استان لرستان وارد کرده است و بیش از 700 پل در استان دچار مشکل شد.


استاندار لرستان با بیان اینکه ترمیم جاده‌ها و پل‌ها زمان‌بر خواهد بود، تصریح کرد: البته نیروهای امدادی از همان دقایق ابتدایی حادثه، اقدامات خود را آغاز کردند و با کمک ارتش و سپاه پل‌های موقتی برای تردد افراد در نظر گرفته شده است؛ مهمترین مشکل ما در مناطق سیل‌زده فاصله بین اسکان اضطراری با اسکان دائمی است که نگرانی مردم را در پی داشته است.


وی ادامه داد: برخی از مردم علاوه بر از دست دادن خانه‌های خود، زمین‌های خود را نیز از دست داده‌اند و ما به‌ دنبال پرداخت کمک هزینه به این افراد هستیم؛ همچنین بنا داریم تا زمین‌های جدیدی را به این افراد بدهیم تا مراحل ساخت و ساز خانه‌های جدید آغاز شود.


خادمی اظهار کرد: برخی از افراد نیز می‌توانند با پرداخت کمک هزینه‌های دولت، موضوع اجاره خانه را دنبال کنند تا خانه‌های اصلی ساخته شود، اما ما هرگز موضوع کانکس را توصیه نمی‌کنیم چراکه شرایط زندگی در کانکس بسیار دشوار است؛ از طرفی برخی از روستاهای ما به‌طور کامل تخریب نشده است، لذا بنا داریم خانه‌های این روستاها را ترمیم و برخی از مردم را به آنجا انتقال دهیم.


استاندار لرستان با بیان اینکه درحال حاضر سیل‌زدگان در کمپ‌ها و چادرهای هلال احمر ساکن هستند، اظهار کرد: تاکنون بیش از 12 هزار چادر امدادی بین سیل‌زدگان توزیع شده است و ما از این نظر کمبودی نداریم.


وی درباره قطع بودن راه‌های مواصلاتی روستاها به مرکز استان لرستان گفت: درحال حاضر ارتباط بیش از 25 روستا با مرکز استان قطع است و تلاش راهداری برای برقراری ارتباط همچنان ادامه دارد.


خادمی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با تلاش دولت، سپاه، ارتش و نیروهای جهادی، شرایط سیل‌زدگان به حالت عادی خود برگردد.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته