دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پیش از ظهر امروز برگزار شد؛

رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌ سرخ»

در هشتمین مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» رونمایی شد.
کد خبر : 374038

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در آستانه روز ارتش «هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره‌ امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی و انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل‌سرخ» برگزار شد.


ایمان عطارزاده معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: ما در این دفتر با هدف تکریم خانواده‌های ایثار و شهادت کار می‌کنیم. تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب در کمین گل سرخ برای پاسداشت مقام جهاد و مقاومت صورت گرفته است.


وی یادآور شد: هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت را در حالی در کنار مزار شهید صیاد برگزار می‌کنیم که در آستانه بزرگداشت روز ارتش قرار داریم و برای ما این ایام بسیار ارزشمند است و باید یاد و خاطره شهدا را همیشه پاس بداریم و قدردان آن‌ها باشیم.


معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به‌منظور پاسداشت کتاب در کمین گل سرخ تقریظی نوشتند که بسیار ارزشمند است و این کتاب روایتگر ایثارگری‌های شهید امیرعلی صیادشیرازی است و به‌خوبی توانسته مجاهدت‌های این شهید را به تصویر بکشد.


امیر سرتیپ آراسته هم‌رزم شهید صیاد شیرازی در این مراسم گفت: شهید صیادشیرازی در هر مکان و زمانی دعای سلامتی امام زمان (ع) را قرائت می‌کرد و ایشان رضایت امام زمان (عج) را در اطاعت رهبری می‌دانست و همان‌قدر که به عبادت ارزش‌ و بها می‌داد، برای جنگیدن در راه اسلام نیز لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد.


در این مراسم، مستندی که درباره نویسنده کتاب در کمین گل سر‌خ ساخته‌شده بود به نمایش گذاشته شد. در این مستند به نویسندگی کتاب در کمین گل سرخ توسط محسن مؤمنی‌شریف پرداخته شده است.


حجت‌الاسلام محمد‌حسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران، سردار حسن فیروز‌آبادی و نمایندگان مقام معظم رهبری در دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف و همچنین فرماندهان ارتش و سپاه  در این مراسم که به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب برپاشده حضور دارند. 


کتاب در کمین گل سرخ به قلم محسن مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری نوشته شده است که پایه و اساس این کتاب نقش نماز در زندگی شهید صیاد را نشان می‌دهد.


این مراسم در قطعه‌ ۲۹ گلزار شهدای بهشت‌زهرا (س) و در جوار مزار شهید صیادشیرازی با حضور مردم شهید‌پرور و جمعی از هم‌رزمان این شهید و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس برگزار شد.


انتهای پیام/4100/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته