دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 10:17
میر در گفتگو با آنا عنوان کرد:

ظرفیت دریاچه هامون برای کنترل سیل در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فقط 30 درصد ظرفیت دریاچه هامون پر است، گفت: این دریاچه ظرفیت مناسبی برای کنترل سیل استان دارد.
کد خبر : 373644
سیل+سیستان.jpg

سلطانعلی میر در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا، درباره هشدار سیل در استان سیستان و بلوچستان و آخرین اخبار تا صبح امروز اظهار کرد: شب گذشته در منطقه سیستان وضعیت اضطراری اعلام شد و ستاد بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفت؛ اما با وجود اینکه احتمال بروز سیل می‌رفت، چنین اتفاقی رخ نداد.


وی افزود: هنوز هم سرعت میزان آب از سمت افغانستان در حال افزایش است و از شب گذشته تاکنون 23 میلیمتر بارندگی را شاهد بوده‌ایم. دو خطر جدی که با آنها در روز گذشته و اکنون مواجهیم، میزان بالای بارندگی و افزایش میزان آب ورودی از سمت افغانستان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ادامه داد: دریاچه هامون در سیل احتمالی به کمک ما خواهد آمد؛ چراکه فقط 30 درصد ظرفیت آن پر شده و جای بسیاری برای ذخیره آب دارد و این بارندگی‌ها پس از چند سال خشکسالی به سود منطقه و استان است.


میر بیان کرد: به‌هر حال با پیشنهاد ستاد بحران مدارس مقطع ابتدایی در زاهدان و جنوب استان تعطیل شده‌اند؛ اما از مراکز آموزشی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی، فقط آموزشکده فنی سما دلگان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و تعطیل‌شدن یا نشدن مراکز دانشگاهی بستگی با اعلام ستاد بحران استان دارد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته