دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1398 - 03:58
پورمختار در گفتگو با آنا:

جرم‌انگاری برای توهین‌کنندگان به مقام‌ها حین انجام وظیفه منتفی شد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از حذف ماده مربوط به «تعیین مجازات برای توهین کنندگان به مقام‌ها و مسئولان در حال انجام وظیفه» در قانون مجازات اسلامی خبرداد.
کد خبر : 371566

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در تشریح جلسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصلاح ماده 609 قانون مجازات اسلامی با موضوع «تعیین مجازات برای توهین کنندگان به مقام‌ها و مسئولان در حال انجام وظیفه» در دستور کار کمیسیون و قرار بود نام رئیس کمیته امداد هم به فهرست مسئولان شامل این قانون اضافه شود، اما نگاه اعضای کمیسیون بر این قرار گرفت که کل ماده از قانون مجازات حذف شود و در نهایت این طرح در کمیسیون رد شد.


وی با بیان اینکه ماده دو قانون سازمان بازرسی کل کشور هم در کمیسیون بررسی و اصلاح شد، افزود: طبق این قانون تعدادی از مقام‌ها می‌توانستند از سازمان بازرسی درخواست انجام بازرسی فوق‌العاده داشته باشند.


عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اضافه کرد: در این قانون مقام‌هایی مانند رئیس‌جمهور، وزرا، رؤسای سازمان‌ها می‌توانند از سازمان بازرسی درخواست بازرسی ویژه داشته باشند، اما جایگاه مجلس در این قانون مشخص نشده است؛ بنابر این پیشنهاد داده شد نام رئیس مجلس و نمایندگان هم به این مقام‌ها اضافه شوند.


پورمختار خاطرنشان کرد: بنابر این اصلاحیه رئیس مجلس و نمایندگان (در صورتی که 10 نماینده درخواست کننده باشند)، می‌توانند از سازمان بازرسی کل کشور درخواست نظارت کنند و سازمان بازرسی مکلف است به درخواست  آنان پاسخ بگوید.


انتهای پیام/4034/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته