دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1398 - 10:29
حسن‌زاده عنوان کرد:

ترویج امور فرهنگی مهم‌ترین اولویت دانشگاه آزاد گناباد در سال 98

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد، ترویج و توجه بیش‌ازپیش به امور فرهنگی را از مهم‌ترین اولویت‌های این واحد دانشگاهی در سال 1398 عنوان کرد.
کد خبر : 371383
IMG_1458.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گناباد، مجتبی حسن‌زاده روز گذشته در دیدار با حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امام جمعه گناباد با تبریک سال نو و پیشاپیش اعیاد شعبانیه، درباره نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید اظهار کرد: اهمیت، تأکید و فرمان‌های مقام معظم رهبری به مقوله تولید، کالای داخلی و در مجموع اقتصاد، نه فقط وظیفه همه دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی را بیشتر و دوچندان می‌کند؛ بلکه باید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی نیز در این مسیر با ارائه راهکارهای مناسب به تحقق این مهم شتاب بیشتری دهند.


وی به برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد در سال گذشته اشاره کرد و ترویج و توجه بیش‌ازپیش به امور فرهنگی را از مهم‌ترین اولویت‌های این واحد دانشگاهی در سال 1398 عنوان کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد درباره فعالیت‌ها و درآمدزایی غیر از محل شهریه و فعالیت‌هایی که در زمینه ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت در سال 97 انجام شده است، عنوان کرد: عقد قرارداد و ساخت برخی از قطعات کارگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و صنعتی در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز دانشگاه از جمله فعالیت‌های سال گذشته است.


حسن‌زاده، کاهش دانشجو را از جمله مهم‌ترین مشکلات دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عنوان کرد و دانشگاه آزاد اسلامی گناباد را نیز از این قاعده مستثنی ندانست.


وی در بیان عوامل کاهش دانشجو در گناباد گفت: کاهش جمعیت گناباد نسبت به دیگر شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی و به تبع آن جمعیت دانش‌آموزی، رشد بی‌رویه برخی از مراکز آموزش عالی بدون در نظرگرفتن زیرساخت‌های لازم و در کنار آن ایجاد رشته‌های موازی از عواملی هستند که در کاهش و کمبود دانشجو در گناباد تأثیرگذار بوده است.


امام جمعه گناباد نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک سال نو گفت: در این شهرستان به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی متعدد در توسعه رشد کمّی مشکلی وجود ندارد و باید در مسیر توسعه کیفی حرکت کرد.


حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب افزود: دانشگاه‌هایی پایدار خواهند بود که تلاش خود را معطوف به فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی کنند.


وی درباره نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز در سال جدید باید در مسیر تولید بیشتر علم و شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنند.


امام جمعه گناباد، توصیه‌ای هم به مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان داشت و اینکه به‌منظور حمایت بیشتر از تولید داخلی به ارتباط بیشتر دانشگاه با بخش صنعت توجه بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته