دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1398 - 06:30
مهدیان در گفتگو با آنا:

امنیت در پلدختر برقرار است/ اسکورت خودروهای حامل اقلام در لرستان

فرمانده انتظامی استان لرستان از اسکورت خودروهای حامل اقلام و مواد غذایی از مبدأ تا مقصد در استان لرستان خبر داد.
کد خبر : 371016
88.jpg

حاجی‌محمد مهدیان در گفتگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان لرستان و اقدامات پلیس در خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده اظهار کرد: سیلی که در استان لرستان رخ داد بسیار سهمگین بود لذا خسارات بسیاری به برخی از مناطق استان لرستان مانند پلدختر و معمولان وارد شد و منازل برخی از مردم به‌طور کامل تخریب شد و چندین روستا به زیر آب رفت.


فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه مأموران پلیس از همان دقایق ابتدایی بروز حادثه در منطقه حاضر بودند، اظهار کرد: با توجه به خسارات وارده به مردم در منطقه پلدختر و معمولان، کمک‌های رسیده برای برطرف کردن نیازهای مردم کافی نیست که البته مسدود شدن برخی از محورهای زمینی امکان انتقال اقلام و تجهیزات موردنظر را با مشکل مواجه کرده است.


وی ادامه داد: هم‌اکنون امدادرسانی، انتقال مواد غذایی و اقلام ضروری توسط بالگرد صورت می‌گیرد و مسئولان راهداری نیز در تلاش برای بازگشایی محورهای زمینی مواصلاتی به مناطق سیل‌زده هستند؛ بیش از 8 هزار خانوار در منطقه سیل‌زده پلدختر ساکن هستند و سازمان هلال احمر بیش از 14 هزار چادر و پتو را ذخیره کرده است و با همکاری پلیس این اقلام نیز به دست سیل‌زدگان خواهد رسید.


مهدیان درباره نحوه توزیع اقلام بین مردم گفت: در بحث توزیع اقلام با مشکل مواجه بودیم، به‌طوری که مردم در ابتدا هجوم می‌آوردند تا اقلام دریافت کنند اما با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، این مشکل برطرف شده است؛ از طرفی مأموران ناجا ماشین‌های حامل اقلام را از مبدأ تا مقصد اسکورت می‌کنند و همه در تلاش هستیم تا کمک‌ها به دست افراد نیازمند برسد.


فرمانده انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی استان لرستان در هر دو منطقه پلدختر و معمولان حضور دارند و با گشت‌زنی در محله‌ها و کوچه‌ها امنیت مردم را تأمین می‌کنند و پلیس با افرادی که در این مناطق به دنبال ایجاد ناامنی و بی‌نظمی هستند به‌طور قاطع برخورد خواهد کرد.


وی افزود: کمک‌ها باید طوری باشد که سیل‌زدگان اشباع شوند و از هموطنان نیز تقاضا داریم اخبار مربوط به سیل را فقط از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند چراکه معاندان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند.


مهدیان در پایان با اشاره به حضور یک‌هزار نیروی کمکی ناجا در مناطق سیل‌زده استان لرستان گفت: با تمام توان در کنار مردم هستیم و قطعاً با تلاش نیروهای امدادی و پلیس تمام مشکلات مردم این مناطق برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته