دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قاب فریم؛

عاشقانه‌های مادر با فرزند شهیدش در 13 فروردین 1360 ثبت شد

مادر شهید حبیب‌الله دانه‌گردی در 13 فروردین 1360، سیزده را با فرزندش در بیرون پادگان گذراند.
کد خبر : 370681
111111.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهید حبیب‌الله دانه‌گردی در سال 1342 در شهر آران و محله حجتیه متولد شد. شهید حجت‌الله در خانواده‌ای بسیار مذهبی رشد کرد.در زمان تحصیل بسیار باهوش و استعداد بود و به درس نیز بسیار علاقه نشان می‌داد. حبیب‌الله بر‌خلاف میل و علاقه‌اش مجبور به ترک تحصیل شد و تمام این شرایط را فقط برای تأمین مخارج زندگی خانواده‌اش انجام داد.


با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق،‌ شهید حبیب‌الله دانه‌گردی نیز مانند تمام کسانی که به‌فرمان حضرت امام(ره) برای دفاع از اسلام، احساس تکلیف شرعی کردند، به جبهه‌های جنگ اعزام شد. یکی از خصوصیات حبیب‌الله احترام بسیاری بود که برای مادر و پدر خود قائل می‌شد و در هر شرایطی حاضر نبود مادر خود را ناراحت ببیند.


شهید حبیب‌الله با حضور در منطقه چزابه مجروح شد اما این مجروحیت‌ها مانع حضورش در منطقه جنگی نشد. وی در سال 1362 به‌عنوان پاسدار رسمی جذب سپاه شد و خدماتش را به دفاع مقدس در مناطق گوناگون ادامه داد. 



شهید حبیب‌الله دانه‌گردی قبل از شروع عمليات والفجر 8 به اصرار خانواده ازدواج کرد اما دو ماه طول نكشيد که با حضور در عملیات والفجر 8 در 20 اسفند 1364 در منطقه فاو به‌شهادت رسید. یکی از زیباترین صحنه‌های به یاد‌ماندنی، عکسی است که شهید حبیب‌الله دانه‌گردی در روز 13 فروردین با مادر خود در بیرون پادگان  گرفته است. این عکس 13 فروردین سال 1360 است که مادر شهید به‌همراه شهید 13 را به‌در کرده‌اند.


انتهای پیام/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته