دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 فروردين 1398 - 18:00
میرزاده در گفتگو با آنا:

فعالیت کیفی دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب باید افزایش پیدا کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت کیفی دانشگاه‌ها در گام دوم انقلاب باید افزایش پیدا کند.
کد خبر : 370475
BS0K8468.jpg

میرحمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه دانشگاهیان باید در جهت کیفی‌سازی دانشگاه‌ها بیشتر از گذشته فعالیت کنند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به کمی بودن دانشگاه‌ها به‌ اندازه کافی پرداخته شده است و در گام دوم انقلاب باید اهتمام ویژه به کیفی‌سازی دانشگاه‌ها داشته باشیم.


وی در مورد نقش دانشگاهیان در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: دانشگاهیان باید مثل همیشه در صحنه باشند و در اجرای بیانیه اخیر مقام معظم رهبری نقش کلیدی ایفا کنند.


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاهیان باید در گام دوم انقلاب، بیشتر از گذشته نسبت به حل مسائل کشور اهتمام داشته باشند؛ من و همکارانم در کمیسیون آموزش مجلس تلاش مضاعف می‌کنیم که دانشگاه‌ها را به سمت رفع مشکلات کشور سوق دهیم و کیفی‌سازی در دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند.


میرزاده با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش مجلس در راستای برنامه ششم توسعه قوانین مختلفی تصویب کرده است، اظهار کرد: در سال 98 با جدیت بیشتری برنامه ششم توسعه را پیگیری می‌کنیم و قوانین خوبی در جهت ارتقای کیفی دانشگاهیان تصویب می‌کنیم.


وی بیان کرد: باید آموزشی که تکیه بر مدرک دارد در کشور ریشه‌کن شود و مهارت‌گرایی جایگزین مدرک‌گرایی شود، آموزشی که نتیجه‌اش مهارت نباشد، آموزش نیست؛ باید دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در بحث گسترش رشته‌ها و آمایش سرزمینی، باید اکثر رشته‌ها در دانشگاه‌های شهرهای مختلف وجود داشته باشد و برای آن رشته‌ها توسط دولت، شغل مناسبی در نظر گرفته شود تا فارغ‌التحصیلان هر رشته بتوانند در شهر خودشان اشتغال پیدا بکنند نه اینکه مهاجرت کنند؛ رشته‌ای که نتیجه آن هیچ اشتغال‌زایی در آن منطقه نداشته باشد و نتیجه‌اش غیر از مدرک گرفتن و مهاجرت کردن نباشد، باید تدریسش در آن منطقه متوقف شود.


میرزاده ادامه داد: باید شرایط طوری شود که هر کس هر جایی است، امکان دسترسی به آموزش عالی داشته باشد اما با هدف مهارت‌آموزی نه مدرک‌گرایی و با هدف اینکه خروجی‌اش بتواند کارآفرین باشد.


انتهای پیام/4071/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته