دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 فروردين 1398 - 11:48
استاندار لرستان عنوان کرد:

تأکید بر هدایت عشایر کوچ‌نشین به مناطق امن و دور از رودخانه‌ها

استاندار لرستان بر ضرورت هدایت عشایر کوچ‌نشین که وارد این استان شده‌اند به مناطق امن و دور از اطراف رودخانه‌ها تأکید کرد.
کد خبر : 370291

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از استانداری لرستان، سید موسی خادمی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به اینکه ورود سامانه بارشی از سه نقطه مهم برای استان مشکل‌ساز است، اظهار کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه حجم و شدت بارندگی در لرستان بالاست و حاشیه رودخانه‌ها در معرض خطر سیلاب قرار دارند.


وی اضافه کرد: تمام نقاط حادثه‌خیز در مسیر رودخانه‌ها مشخص شده است و باید بین نهادها و دستگاه‌ها تقسیم کار کرد تا سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.


استاندار لرستان با بیان اینکه در چند ساعت آینده باید بسترهای گذر آب را تسهیل کرده و مقطع عبور آب را افزایش دهیم، عنوان کرد: باید نفوذ آب به بیرون را با بالا بردن ارتفاع حاشیه رودخانه‌ها مسدود کنیم و با توجه به ورود آب سد کمال صالح و اضافه‌شدن آب‌های دشت سیلاخور و در نتیجه پر شدن گنجایش سد مروک و سرریز شدن آب، مناطق حاشیه و پایین‌دست اين سد در معرض خطر جدی طغيان رودخانه و سيلاب هستند.


خادمی بر ضرورت تخلیه منازل مسکونی که در معرض خطر سیلاب قرار دارند، تأکید کرد و توضیح داد: مردم باید توسط دستگاه‌های ذیربط در مناطق امن مستقر شوند و عشایر کوچ‌نشین نیز که وارد استان لرستان شده‌اند به مناطق امن و دور از اطراف رودخانه‌ها هدایت شوند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته