دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1398 - 15:45

دستیابی کشورهای توسعه‌یافته به انرژی خورشیدی رشد کرد

سال 2019 سالی است که کشورهای توسعه‌یافته به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر گام برمی‌دارند.
کد خبر : 369677

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از الاقتصادیه، تحلیلگران انرژی معتقدند سال 2019 سالی است که کشورهای توسعه‌یافته به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر گام برمی‌دارند به‌طوری‌که بسیاری از کشورهای جهان انرژی خورشیدی را به‌عنوان بخش مهمی از انرژی تجدیدپذیر و جایگزین در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند که هزینه انرژی بر اساس نفت و گاز طبیعی را کاهش می‌دهد.


نکته جالب‌توجه در این است که مردم جهان نیز به دنبال پنل‌های خورشیدی هستند تا بتوانند از این انرژی پاک استفاده‌کننده که در حال حاضر کشورهای آسیایی به دلیل وجود نور خوب آفتاب به این سمت گرایش پیداکرده‌اند.


ازآنجاکه اکثر کشورهای جهان دارای شبکه‌های برق قدیمی هستند ممکن به یک مشکل عمده در آینده نزدیک منجر شود، اما پنل‌های خورشیدی این مشکل را برطرف ساخته است.


همه می‌دانند که سوخت‌های فسیلی، که اکثر کشورها به تولید انرژی وابسته هستند، پایان می‌یابد. درحالی‌که انرژی خورشیدی همچنان ادامه دارد و برای میلیون‌ها سال به پایان نخواهد رسید.


و این موضوعی است که اکنون کشورهای توسعه‌یافته نیز به دنبال ایجاد پنل‌های خورشیدی است و سازمان‌های بین‌المللی انرژی سال 2019 و 2020 را به‌عنوان سال انرژی‌های تجدیدپذیر نام‌گذاری کرده‌اند.


انتهای پیام/4092/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته