دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1398 - 13:50
انارکی‌محمدی در گفتگو با آنا:

برای رونق تولید باید ابتدا نظام بانکی اصلاح شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای رفع موانع رونق تولید سریعاً نظام بانکی را اصلاح و تسهیلات حمایتی به تولیدکنندگان واقعی ارائه دهد.
کد خبر : 369363
201703102333320051.jpg

احمد انارکی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تحقق  «رونق تولید» که به‌عنوان شعار سال 98  از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب چندسالی است که عناوین اقتصادی را به‌عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند که این نشان می‌دهد در حوزه اقتصادی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و جنگ‌ اقتصادی، اقتصاد ما را هدف قرار داده است.


وی ادامه داد: در سال 98 همگام با شعار سال باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا تولید ملی را رونق بخشیم. رکودی که در اقتصاد ما ایجاد شده است، ناشی از وجود برخی بوروکراسی‌های دست‌وپاگیر است و این بوروکراسی نمی‌گذارد رونق در بخش خصوصی و تولید ملی ما صورت گیرد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه‌ها باید بیشتر به‌سمت تقویت بخش خصوصی واقعی معطوف شود، گفت: تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند هزینه‌های بالای تولید روبه‌رو هستند که اکثر آن‌ها به‌خاطر هزینه‌های بالای تولید به بدهکار بانکی تبدیل شده‌اند.


انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی برای رهایی تولیدکنندگان واقعی از این مشکلات مطرح شده است، مثلاً مجلس برنامه‌هایی را برای کمک به بدهکاران بانکی صورت داده تا مشکلات وام‌ و تسهیلاتی که دریافت کرده‌اند،‌ رفع شوند.


وی ادامه داد: امیدوارم در سال جدید با کمک دولت هزینه‌های تولید را کاهش دهیم و تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان اختصاص بدهیم تا ان‌شاءالله تولید ملی رونق بگیرد و تولیدات ملی قابلیت رقابت‌پذیری داشته باشند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان مهم‌ترین محور حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع رونق تولید ملی را اصلاح نظام بانکی عنوان کرد و گفت: دولت باید برای رفع موانع رونق تولید سریعاً نظام بانکی را اصلاح و تسهیلات حمایتی به تولیدکنندگان واقعی ارائه دهد.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته