دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1397 - 07:45
سرباز در گفتگو با آنا:

دانشگاهیان نقش کلیدی در تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» دارند

مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه استان قزوین گفت: دانشگاهیان به عنوان افسران و فرماندهان جنگ نرم، نقش کلیدی در تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» دارند.
کد خبر : 367399
98.jpg

محمد سرباز در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان اینکه دانشگاهیان نقش مؤثری در اجرای بیانیه «گام دوم انقلاب» دارند، اظهار کرد: دانشجویان به‌‌‌عنوان افسران جنگ نرم و استادان دانشگاه به‌‌عنوان فرماندهان جنگ نرم در تبیین این بیانیه، نقش کلیدی دارند.


وی افزود: با توجه به اینکه مخاطب اصلی بیانیه «گام دوم انقلاب» جوانان و قشر دانشگاهی است، انتظار داریم که آن‌ها برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، بیشتر از گذشته فعالیت کنند.


مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه استان قزوین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در بیانیه «گام دوم» به آن اشاره شده، توسعه علم، فناوری و پژوهش است که دانشجویان و استادان باید این مهم را پیگیری کرده و به قله‌های اقتدار علمی در دنیا دست پیدا کنند.


سرباز ادامه داد: از نکات مهم بیانیه رهبر معظم انقلاب این است که مهم‌ترین مسئولیت‌ها را به جوانان بسپارید و دانشگاهیان مهم‌ترین افرادی هستند که باید در دانشگاه‌ها به تبیین و تعمیق بیانیه «گام دوم» بپردازند تا بتوانیم از پیچ تاریخی با سلامتی و سرافرازی عبور کنیم.



رسانه‌ها در تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» شبانه‌روز کار کنند


وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید در زمینه تبیین اهداف بیانیه «گام دوم انقلاب»، کار شبانه‌روزی کنند و برای تبلیغ اهداف بیانیه شب و روز نشناسند.


مشاور رسانه‌ای فرمانده سپاه استان قزوین بیان کرد: بیانیه «گام دوم»، مانیفست جمهوری اسلامی برای چهل سال آینده است؛ رسانه‌ها باید در مورد این بیانیه از مسئولین مطالبه‌‌‌گری کنند.


سرباز افزود: افرادی که صاحبِ منصب و جایگاه هستند، باید پاسخگو باشند که در حوزه مدیریتی خود، چقدر می‌توانند برای اجرایی‌‌‌کردن این بیانیه نقش ایفا کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخشی از بیانیه به موضوع مهم سبک زندگی اشاره شده که با تبلیغات و کار رسانه‌ای باید سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را ترویج کرده و به معنای حقیقی کلمه به آن دست پیدا کنیم.


گفتنی است که امام خامنه‌ای ۲۴ بهمن در بیانیه‌ای به عنوان «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران به تبیین دستاوردهای شگرف ۴۰ سال گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند.


این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) هست»، نزدیک خواهد کرد.


انتهای پیام/4118/ 4122/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
۰
عالی بود
قالیشویی ادیب