دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1397 - 15:34

بسته دوم حمایتی دولت چه زمانی واریز می‌شود؟/ سبدی پر از حاشیه!

پس از واریز بسته اول حمایتی دولت به حساب بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که کمتر از 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند هنوز بسیاری از مشمولان موفق به دریافت آن نشدند.
کد خبر : 366005

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا- محمودرضا زارع؛ 27 آبان‌ماه 97 بود که در نشست مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد خانواده‌های تحت پوشش سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بازنشستگان و کارکنان دولت و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که کمتر از 3 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند بسته حمایتی دولت که مبلغ 200 هزار تومان بود را دریافت نمایند و البته تا پایان سال دو مرحله دیگر به حساب سرپرستان واریز شود.


مرحله اول پرداخت این بسته حمایتی به خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد آغاز شد که در مرحله بعدی بازنشستگان کشوری، لشکری و سازمان تأمین اجتماعی هم موفق به دریافت آن شدند.


مبالغ واریزی به حساب سرپرستان خانوارها هم متفاوت بود و مقرر شد به خانوارهای یک‌‌نفره 100 هزار تومان، خانوارهای دونفره 150 هزار تومان، خانوارهای سه‌‌نفره 200 هزار تومان، خانوارهای چهارنفره 250 هزار تومان و خانوارهای 5 نفره به بالا 300 هزار تومان پرداخت شود.


29 دی ماه بود که کار پرداخت نقدی بسته حمایتی دولت به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با آمار بیش از 6 میلیون و 150 هزار نفر سرپرست خانوار آغاز شد.


در روزهای اول ناهماهنگی بسیاری در پرداخت این مبلغ به حساب بیمه‌شدگان وجود داشت که به‌رغم وعده دولت در رفع مشکلات، نه‌تنها بسیاری از افراد مشمول موفق به دریافت آن نشدند بلکه یافتن مسیری که جاماندگان را هدایت می‌کرد تا بتوانند پاسخی برای علل عدم واریز و چگونگی دریافت آن پیدا کنند مقدور نشد.


با این حال در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر عدم واریز بسته حمایتی دولت برای جاماندگان منتشر شد که دلیل آن عدم تأمین اعتبار عنوان شده است.


این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه در همان روزهای آغازین پرداخت بسته حمایتی دولت با اشاره به ‌وعده دولت مبنی بر پرداخت سبد کالا به ‌مشمولان تأمین اجتماعی، ‌بازنشسته‌ها، خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی از اقدام مشابه در آینده نزدیک خبر داده بود.


بر اساس گفته‌های منابع مطلع، در روزهای اخیر پرویز فتاح رئیس کمیته امداد و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی رایزنی‌های فشرده‌ای با دولت مخصوصاً رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار بسته حمایتی دوم برای خانواده‌های تحت پوشش خود داشتند که تاکنون جلساتشان خروجی خاصی نداشته است.


همچنین طبق گفته یکی از مدیران وزارت رفاه، به‌رغم وعده دولت مبنی بر پرداخت 2 مرحله دیگر از سبد کالا به مشمولان، هیچ برنامه‌ای در دست اقدام توسط دولت و وزارت رفاه نیست و طبعاً مشخص نخواهد شد که بسته حمایتی نوبت دوم به بازنشستگان، کارکنان دولت و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که کمتر از 3 میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند چه زمانی پرداخت خواهد شد.


این‌ در حالی است که بسیاری از مردم منتظر روشن شدن وضعیت پرداخت سبد کالا در ایام پایانی سال هستند و البته جاماندگان از دریافت سبد حمایتی دولت نیز هنوز نمی‌دانند آیا می‌توانند به دریافت سبد معیشتی امیدوار باشند یا خیر؛ سبدی که به‌ نظر می‌رسد در این روزها پر از حاشیه شده است و از عدم توانمندی دولت در مدیریت آن تا تأمین نشدن اعتبار کافی برای دیگر مشمولان جامانده و همچنین زمان نامشخص برای پرداخت دو مرحله دیگر از آن، حواشی بسیاری را به‌وجود آورده است.


انتهای پیام/4076/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته