نحوه اعتراض خانوارهای جامانده از دریافت بسته حمایتی اعلام شد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت رفاه، احد رستمی درباره نحوه اعتراض آن دسته از بیمه پردازان تأمین اجتماعی که از دریافت بسته حمایتی دولت و سبد کالا جا ماندهاند، گفت: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمهپرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند کمتر از 3 میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی خود را دریافت نکردهاند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #8*142* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #8*1420* ارسال کنند.
وی تأکید کرد : معترضین برای ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور، 10 روز فرصت دارند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواستهایی را پیگیری خواهد کرد که کد ملی سرپرست خانوار یارانهبگیر به همراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانوارش در سامانه ثبت شده باشد.
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسته حمایتی بیمهپردازان تأمین اجتماعی به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز شده است، لازم است افراد قبل از ثبت اعتراض، از عدم واریز بسته حمایتی به حساب سرپرست خانوار اطمینان حاصل کنند.
رستمی یادآور شد: ارسال پاسخ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل دو هفته زمان خواهد برد و نتیجه به صورت پیامک، به شماره تلفنی ارسال میشود که در زمان ثبت اعتراض، به سامانه وارد شده است. بر این اساس، افراد برای پیگیری اعتراض و یا دریافت پاسخ نیازی نیست به سازمان یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یادشده اطلاعرسانی انجام میشود.
وی تأکید کرد : تا زمانی که پاسخگویی به اعتراضات به پایان نرسیده است، طرح حمایت غذایی ادامه دارد و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد: رانندگان بین شهری و درونشهری، کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویشفرمایان، کارگران کارگاههای متفرقه، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران باربر، زنبورداران و دریافتکنندگان بیمه بیکاری از جمله افراد بیمهپردازی بودند که تاکنون بستههای حمایتی خود را دریافت کرده اند.
انتهای پیام/4076/خ
انتهای پیام/