دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 09:32
وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

فضای آموزشی یکی از عوامل مردود شدن دانش آموزان در پایه اول ابتدایی است/ تمامی مدارس خارج از کشور معلم پرورشی دارند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از عوامل مردود شدن دانش آموزان در پایه اول ابتدایی، فضاهای آموزشی هستند گفت: البته در زمان سنجش این دانش آموزان خطاهایی نیز رخ می دهد که ما در وزارت آموزش و پرورش به دنبال دستکاری تمامی این عوامل هستیم.
کد خبر : 36356

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی و نشست توجیهی معلمان اعزامی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور درجمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت‌های پرورشی در مدارس خارج از کشور و اینکه آیا این مدارس معلم پرورشی کافی دارند یا خیر، اظهار کرد: ما برای تمامی مدارسی که در خارج از کشور فعالیت می‌کنند معلم پرورشی و برنامه‌های پرورشی نیز داریم و در مدارسی که تعداد دانش آموزان در آنها زیاد است معلم پرورشی مستقر هست.


فانی افزود: همچنین در برخی از مدارس خارج از کشور که تعداد دانش آموزان در آنها کم است معلم آموزشی نیز خود زحمت تدریس دروس پرورشی را بر عهده می‌گیرد.


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش تعداد مردودین در پایه اول ابتدایی بیان کرد: در پذیرش دانش آموزان اول ابتدایی در سنجش اولیه نیز گاهی اوقات خطاهایی وجود داشته است که مردود شدن عده‌ای از این دانش آموزان به همین خطاها باز می‌گردد.


وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا این خطاها را به حداقل برسانیم تا با افت کمتر دانش آموزان روبرو شویم. ما امیدواریم افت دانش آموزان در پایه اول دبستان کاهش پیدا کند.


وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: البته عوامل دیگری هم نیز در افت دانش آموزان در پایه اول دبستان تاثیرگذار است. من خود در سال 1366 که معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش بودم تحقیقی را در این زمینه انجام دادم و در آن زمان متوجه شدم که فضای آموزشی نیز در مردود شدن دانش آموزان اول ابتدایی تاثیرگذار است. ما تلاش می‌کنیم تمام عوامل را دستکاری کنیم تا شاهد افت دانش آموزان در این پایه نباشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته