دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1397 - 11:08
دادستان کل کشور:

مشکلات اقتصادی ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته است

دادستان کل کشور مشکلات اقتصادی را ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته دانست و درباره مدیریت فضای مجازی گفت: گردانندگان این فضا باید پاسخگو باشند.
کد خبر : 363215

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در همایش ملی پلیس، عدالت اجتماعی و پیشگیری از جرم که در مجموعه فرهنگی غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز توفیقی شد تا در مرکزی باشم که مسئولیتی سخت در به‌روز کردن نیروی عزیز انتظامی در سطوح مختلف  بر عهده دارد.


دادستان کل کشور، دانشگاه علوم انتظامی را مجموعه‌ای دانست که نقش مهمی در تربیت نیروهایی دارد که مسئولیت‌های سنگینی بر عهده آن گذاشته شده که بخشی از آنها به‌عنوان ضابط قوه قضائیه نقش تأثیرگذاری در تحقق عدالت اجتماعی دارند.


منتظری با تأکید بر لزوم تعامل هرچه بیشتر و هم‌افزایی بین نیروی انتظامی و دستگاه قضائی گفت: این موضوع باید به منصه ظهور و بروز برسد و نباید تنها به مقاله نوشتن و سخنرانی بسنده کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که اساساً جرم گناه در همه جوامع مورد توجه اندیشمندان و رهبران جامعه قرار دارد و این مربوط به زمانی خاص نبوده و تاریخ نشان داده است که از روز خلقت، انسان و رانده شدن آن به خاطر یک تخلف تا به امروز  انواع مختلف جرم‌ها را مرتکب شده است؛ جرم و گناه، شکستن حریم الهی محسوب شده و خط قرمزی است که خدا برای بشر قرار داده، همان خدایی که بشر را آفریده است.


دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن قانون در جامعه همان گناه و جرم است که آثار و تبعات تکوینی دارد؛ همان‌گونه که خدا بر ماده یک آثار و تأثیراتی قرار داده و همه می‌دانیم که تأثیر موجودات بر یکدیگر چگونه است؛ در عالم عمل حتماً تأثیر و تأثر بسیار است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت چراکه انسان با یک حرف تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت؛ اثر گناه این است که جامعه را به نابودی می‌کشاند، همان‌گونه که اگر آتش در کنار بنزین قرار گیرد می‌تواند همه چیز را نابود کند.


منتظری گفت: همه ما موظفیم که در تحقق عدالت تلاش کنیم و نباید این‌گونه فکر کنیم که باید فقط قاضی عادل باشد در صورتی که همه کسانی‌که ضمام امور مردم را بر عهده دارند باید در این زمینه پاسخگو باشند.


وی مشکلات اقتصادی امروز جامعه را ناشی از عادل نبودن مدیران گذشته عنوان کرد و گفت: اگر همه مدیران ما عادل بودند امروز شاهد این‌گونه مشکلات اقتصادی در کشور نبودیم چراکه ما از همه امکانات و ظرفیت‌ها در کشور برخورداریم.


دادستان کل کشور در ادامه سخنان خود نیروی انتظامی را به‌عنوان یک قدرتی که باید در جامعه نظم و انضباط و عدالت برقرار کند دارای وظیفه سنگینی عنوان کرد و گفت: باید بدانیم که همه ما در مقابل پروردگار خود باید پاسخگو باشیم و خوشا به حال کسانی که در مقابل پروردگارشان پرونده آنان مشحون از کارهای مثبت و خیرخواهانه است.


منتظری خاطرنشان کرد: ما هرگز نمی‌گوییم که یک فساد سیستمی در کشور وجود دارد و هرگز این‌گونه نبوده؛ بلکه صحبت ما بر این است که در جامعه اسلامی ما حتی این مقدار فساد نیز بسیار زیاد است و نباید صورت پذیرد. رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص مدیریت فضای مجازی هشدار داده‌اند اما متأسفانه کم‌کاری برخی افراد و دستگاه‌ها در این زمینه منجر شده تا افزایش جرم در این فضا بیش از گذشته باشد.


وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فضای مجازی تبدیل به بستری برای وقوع جرم شود، گفت: از مسئولانی که این فضا را مدیریت می‌کنند درخواست داریم که تلاش خود را بیش از گذشته افزایش دهند.


دادستان کل کشور گفت: شاید نتوانیم به‌طور صددرصد وقوع جرائم را کنترل کنیم اما در حد توان هر مقداری که بتوانیم باید تلاش خود را در راستای کاهش جرائم انجام دهیم.


منتظری در پایان  خاطرنشان کرد: عدالت ترمیمی یعنی برگرداندان افراد بزهکار به زندگی سالم و این کار قطعاً کار بسیار باارزشی برای همه افراد محسوب می‌شود.


انتهای پیام/4110/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته