دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1397 - 17:35

استرالیا اعتبار گذرنامه آسانژ را تأیید کرد

دولت استرالیا اعتبار گذرنامه مؤسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس را تأیید کرد.
کد خبر : 363050
773x435_australia-confirms-wikileaks-assange-has-valid-passport.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا یورونیوز، یکی از مسؤلان وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد که گذرنامه «جولین آسانژ» همچنان اعتبار دارد. این اظهارنظر در حالی است که مؤسس ویکی‌لیکس از احتمال اخراجش از سفارت اکوادور در انگلستان و استرداد به آمریکا نگران بود.


به گزارش رویترز، گذرنامه جدید آسانژ سپتامبر (شهریور) گذشته و بعد از تمام شدن اعتبار گذرنامه قبلی به دست وی رسیده است ولی تاکنون رسانه‌ای نشده بود.


این خبر زمانی رسانه‌ای شد که یکی از اعضای پارلمان استرالیا از وزارت امور خارجه این کشور درباره اعتبار گذرنامه آسانژ سؤال پرسیده بود و این وزارتخانه آن را تأیید کرد.


ویکی‌لیکس در 2010 با افشای برخی اسناد محرمانه آمریکا یک بحران سیاسی و امنیتی برای واشنگتن ایجاد کرد. آمریکا به‌سرعت پرونده‌ای قضائی برای آسانژ تشکیل داد و هم‌زمان پرونده‌ای علیه وی در سوئد به دلیل سوءاستفاده جنسی از دو زن تشکیل شد.


جولین آسانژ از 2012 به سفارت اکوادور در انگلستان پناهنده شد و از آن تاریخ در آن ساختمان زندگی می‌کند. به‌تازگی مقام‌های اکوادوری از احتمال پایان دادن به پناهندگی آسانژ و تحویل وی به آمریکا خبر داده بودند که باعث نگرانی آسانژ و هوادارانش شده بود.


انتهای پیام/4093/ 4122/


انتهای پیام/

برچسب ها: ویکیلیکس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته