دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1397 - 12:59
وزارت ارتباطات ملی اکوادور:

آسانژ مجبور به ترک سفارت ما در لندن نیست

وزارت ارتباطات اکوادور در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس مجبور به ترک نمایندگی دیپلماتیک این کشور در لندن نیست.
کد خبر : 299156

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، وزارت ارتباطات ملی اکوادور خبر منتشر شده درباره دستور دولت این کشور برای خروج قریب‌الوقوع جولین آسانژ از سفارت این کشور در لندن را تکذیب کرد.


پیش از این رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرده بود در نهایت آسانژ باید سفارت این کشور را ترک کند. خبرنگار اسپوتنیک در این خصوص با سخنگوی دفتر نخست‌وزیر بریتانیا صحبت کرد. وی در این خصوص گفت: «بحث میان لندن و کیتو درباره وضعیت آسانژ ادامه دارد. اما این مساله در آخرین بازدید رئیس‌جمهور مورنو از لندن مطرح نشد.»


در بیانیه وزارت ارتباطات ملی اکوادور آمده است: «رئیس‌جمهور لنین مورنو هیچ‌گونه فرمانی برای خروج آسانژ از سفارت اکوادور در بریتانیا صادر نکرده است. رئیس‌جمهور گفته است مساله آسانژ باید طی گفت‌وگوی دوجانبه میان دو کشور حل شود.»


در همین حال، روز جمعه کارلوس پوودا یکی از اعضای تیم حقوقی آسانژ در گفتگو با اسپوتنیک به موضع دولت اکوادور نسبت به مساله موکلش اعتراض کرد. بنابر گفته‌های این وکیل آسانژ، تیم حقوقی بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس هنوز نتوانسته با وی دیدار کند زیرا مقامات دولت اکوادور درخواست آنان را رد کردند. موضع حقیقی دولت اکوادور در خصوص تداوم پناهندگی آسانژ هنوز مشخص نیست.


انتهای پیام/4077


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته