دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مرداد 1397 - 15:23
رئیس‌جمهور اکوادور:

آسانژ باید سفارت اکوادور را ترک کند

رئیس‌جمهور اکوادور که سفارت کشورش در لندن از سال 2012 به بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس پناه داده بود از احتمال خروج وی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : 298991

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، لنین مورنو امروز در خصوص وضعیت جولیان آسانژ، گفت: «بنیان‌گذار سایت ویکی‌لیکس در نهایت باید سفارت اکوادور در لندن را ترک کند.» رسانه‌ها از چند ماه پیش حدس زده بودند که شاید دولت اکوادور قصد دارد، پناهندگی آسانژ را ملغی کند؛ جولیان آسانژ در سال 2012 بزرگ‌ترین افشای اطلاعات جهان را رقم زد.


قصه احتمال لغو پناهندگی آسانژ مدتی قبل از طرف خوزه والنسیا وزیر خارجه جدید اکوادور مطرح شد.


وی در اظهارنظری گفته بود: «پناهندگی آسانژ نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند؛ دولت ما به دنبال حل این مشکل است.» پناه دادن به بنیان‌گذار ویکی‌لیکس برای اکوادوری‌ها ارزان تمام نشده؛ آن‌ها برای کنترل کردن ملاقت‌های آسانژ عملیاتی را کلید زدند. عملیات روح (Ghost) که از زمان دولت قبلی اکوادور آغاز شده بود، تاکنون حدود 5 میلیون دلار برایشان هزینه داشته است.


این عملیات شامل یک سلسله اقدام‌های اطلاعاتی از زمان پناهندگی آسانژ تاکنون بوده است؛ دولت اکوادور برای جلوگیری از انجام هر گونه اقدام ضد امنیتی علیه خود، مبادرت به استخدام ماموران اطلاعاتی برای تعقیب و مراقبت ملاقات‌کنندگان آسانژ کرد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته