دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1397 - 16:46
آقاخانی تأکید کرد:

ضرورت تشکیل اتاق فکر جوانان برای رفع مشکلات جامعه

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: باید با برپایی اتاق فکر جوانان در راستای رفع مشکلات جامعه از جمله آسیب‌ها و تنش‌های اجتماعی گام برداریم.
کد خبر : 362390
IMG_20190219_151128_548.jpg

به گزارش گروه‌ استان‌های خبرگزاری آنا از پایگاه خبری اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل، بهرام آقاخانی در جلسه تدوین برنامه جامع جوانان این استان که با حضور شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، اکبر نگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان و جمعی از جوانان و دبیران سازمان‌های مردم نهاد در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان برای رفع مشکلات جامعه اظهار کرد: جوانان با توجه به روحیه و انرژی که دارند می‌توانند در صورت ایجاد بستر و فضا دادن به آنها قدم‌های مؤثری برای رفع مشکلات حوزه خود برداشته و برای پیشرفت خود و سربلندی کشورشان تلاش کنند.


وی اصلی‌ترین معضل جوانان را بیکاری عنوان و تصریح کرد: رفع مشکلات جوانان در برخی موارد به فراموشی سپرده شده است. در صورتی که در رفع مشکلات جوانان به خصوص معضل بیکاری موفق عمل کرده بودیم هم‌اکنون مشکلی در جامعه نداشتیم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: برنامه جامع جوانان برای سال 1398 که یکی از تأکیدات استاندار اردبیل بوده، حول محورهای مختلف از جمله ازدواج، توسعه زمینه‌های اشتغال، ارتقای سرمایه اجتماعی، آگاهی اجتماعی، فضای مجازی، نشاط اجتماعی، فرهنگ شهرنشینی و ارتقای شهروندی تدوین شد.


آقاخانی افزود: تدوین برنامه جامع جوانان و عملیاتی کردن آن می‌تواند زمینه موفقیت جوانان را فراهم کند.


وی تصریح کرد: می‌توانیم سالن‌هایی در سطح شهر برای برپایی اتاق‌های فکر، گفتگو و تعامل در اختیار جوانان قرار دهیم و جوانان با برگزاری جلسات متعدد با محورهای مختلف باهم به گفتگو بپردازند و در راستای رفع مشکلات جامعه از جمله آسیب‌ها و تنش‌های اجتماعی راهکار ارائه کنند و البته در کنار ارائه راهکار، این جلسات می‌تواند محلی برای گذراندن اوقات فراغت جوانان هم باشد و با ایجاد این اتاق‌های فکر در کل کشور به عنوان الگو معرفی کنیم.


در پایان دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد به بیان نظر، دیدگاه‌ و پیشنهاد خود درباره این برنامه پرداختند.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته