دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 10:04
ستاری:

حس پویایی و تغییر به‌سمت موفقیت بین جوانان شکل گرفته است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با ایجاد راه جدید در حوزه پژوهش، حس تغییر و پویایی در بین جوانان جامعه ایجاد شده است.
کد خبر : 344565

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: راه جدیدی در این دولت در حوزه پژوهشی باز شده که آن را طی می‌کنیم و با این راه می‌توانیم دریابیم که چگونه به اقتصادی دانش‌بنیان متصل شویم. اگر بتوانیم در حوزه پژوهش پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم، شرایطی به‌وجود می‌آید که جوانان به این نتیجه می‌رسند که می‌توانند جامعه را تغییر بدهند.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در مردم باید این حس تقویت شود که به‌واسطه سرمایه‌گذاری برای جوانان می‌توانند آنها را به موفقیت برسانند، چنان‌که در جامعه مشاهده می‌شود، حسی میان جوانان شکل گرفته که آنها به این باور رسیده‌اند که آنها می‌توانند تغییر عمده ایجاد کنند و این حس پویایی برای جامعه مفید است.


وی اضافه کرد: از ابتدای این دولت، شرکت‌های دانش‌بنیان مبلغی در حدود 60 هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند که این بیانگر این موضوع است که شرکت‌ها توانسته‌اند تبدیل به بخشی از اقتصاد کشور شوند.


ستاری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم حرکتی را که آغاز شده با هم‌دلی ادامه دهیم و فراموش نکنیم که دانشگاه‌ها باید جزیی از اقتصاد و جامعه باشند و با نقش مثبت و محوری پژوهش، جایگاه آنها را ارتقا دهیم.


انتهای پیام/4085/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته