دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1397 - 16:19
ستاری:

باید از ظرفیت سرمایه انسانی در حل مشکلات انرژی استفاده کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: باید از ظرفیت‌های سرمایه انسانی و اقتصاد دانش‌بنیان برای حل مشکلات حوزه انرژی استفاده کنیم.
کد خبر : 327890

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری عصر امروز در مراسم حمایت از ایران در راستای ایجاد بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست که در هتل اوین برگزار شد، گفت: ایران درحال‌حاضر بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد و همچنین سومین تولیدکننده گاز در جهان محسوب می‌شود که در مجموع می‌توان رتبه ایران را در این حوزه اول دانست.


وی با تأکید بر استفاده از سرمایه‌های انسانی کشور گفت: 4 میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و کشور ما از لحاظ تولید مهندس، بعد از چین، هند و روسیه قرار دارد. همین امر نشان‌دهنده ظرفیت بزرگی است که از نیروی انسانی در کشور موجود است. لذا باید از این سرمایه استفاده کنیم.


معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور پرداخت یارانه در حوزه انرژی است که برای حل آن احتیاج به مدل‌های جدیدی داریم و تعریف پروژه می‌تواند باعث شود تا بازار انرژی از حالت قبلی خارج شود. در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان ایران توانسته است در منطقه سرآمد باشد و اقتصاد ایران نیز متنوع‌ترین اقتصاد در خاورمیانه به‌شمار می‌آید. این امر نشان‌دهنده ظرفیت‌های بزرگی است که در کشور وجود دارد و این ظرفیت‌ها باید به‌سمت تشکیل استارت‌آپ‌های حوزه انرژی گرایش پیدا کنند.


وی تصریح کرد: امیدواریم همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست کشور آلمان بتواند راهکارهای خوبی برای همکاری مناسب بین استارت‌آپ‌های حوزه انرژی داشته باشد و در بازار 80 میلیون ایرانی، مشکلاتی نظیر کاهش سوخت و انرژی کشور برطرف شود.


ستاری در پایان خاطرنشان کرد: مسلماً آغاز همکاری با وزارت حفاظت محیط زیست آلمان می‌تواند برای هر دو کشور مفید باشد و ما نیز محکم پای اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان ایستاده‌ایم و به‌دنبال ایجاد بازار مناسب برای آنها هستیم.


انتهای پیام/4060/4085/


انتهای پیام/

برچسب ها: سورنا ستاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته