دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1397 - 11:18
در مراسم اختتامیه؛

10 محصول حوزه سلول‌های بنیادی رونمایی شد

10 محصول جدید در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سلول‌های بنیادی رونمایی شد.
کد خبر : 330298

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی در سالن اجلاس سران برگزار شد.


در این مراسم امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به ارائه گزارشی از دستاوردهای این حوزه پرداخت و گفت: تعداد مراکز تحقیقاتی در حوزه سلول‌های بنیادی افزایش پیدا کرده و چهار مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی احداث شده است. همچنین سه مرکز دانشگاهی در حوزه سلول‌های بنیادی در تبریز، تهران و شیراز وجود دارد.


وی افزود: همچنین سه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در حوزه سلول‌های بنیادی در سه نقطه کشور ایجاد شده است. این کنگره نیز صرفاً یک کنگره علمی نیست و هدف از برگزاری این کنگره رفع مشکلات بین شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان با بازار بوده است.


در ادامه این مراسم رضا ملک‌زاده معاون پژوهش و نوآوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انسان‌های زیادی به‌دلیل محدودیت‌ها جان خود را از دست داده‌اند که می‌توانیم با کمک ژن‌درمانی این افراد را درمان کنیم. اکنون مراکز ژن‌درمانی در کشور برای کمک به بیماران به‌وجود آمده و در برخی از نقاط کشور مؤسساتی ایجاد شده است که باید بیشتر از قبل به دستاوردهای این حوزه ایمان بیاوریم و به توسعه آن کمک کنیم.


همچنین در این مراسم از 10 محصول حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهور و مسئولان ستاد توسعه سلول‌های بنیادی رونمایی شد.


انتهای پیام/4060/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته