دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 10:19
ستاری:

ایران بزرگ‌ترین اکوسیستم استارت‌آپی را در حوزه‌های مختلف دارد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران بزرگ‌ترین اکوسیستم استارت‌آپی را در حوزه‌های مختلف دارد.
کد خبر : 330599

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان بسیج اساتید که صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: ایران بزرگ‌ترین اکوسیستم استارت‌آپی را در حوزه‌های مختلف دارد. این حوزه‌ها شامل نانو، بایو و فناوری‌های دیگر است و همین اکوسیستم می‌تواند بخشی از حرکت آینده کشور برای نفوذ اقتصادی و فرهنگی در منطقه باشد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه این پایه در حال شکل‌گیری است تا مبانی فکری انقلاب توسعه پیدا کند.


معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: به‌خاطر ماهیت پول نفت هر جا که استفاده از آن به‌عنوان محور اساسی باشد، تنبلی و تن‌پروری شکل می‌گیرد. در معاونت علمی به‌دنبال تفکر دولتی نیستیم چرا که این تفکر، تفکر تقسیم کردن پول است و پایه‌های اقتصادی که براساس منابع طبیعی باشد، پایه‌های متزلزلی است.


وی اضافه کرد: اتفاقی که در دانشگاه‌های مطرح جهان می‌افتد این است که افراد با ایده‌های نو از قدم‌های کوچک و شرکت‌های نوپا کار خود را شروع می‌کنند. این اتفاق کم‌نظیر در کشور ما نیز افتاده، درحالی‌که پیش از این تا از اکوسیستم کارآفرینی حرف می‌زدیم آن را یک تهدید به‌حساب می‌آوردند درحالی که الان بزرگ‌ترین اکوسیستم استارات‌آپی منطقه را داریم.


انتهای پیام/4060/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته