دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1394 - 11:41
یک کارشناس سیاسی:

ایران به دنبال عدم تجزیه کشورهای منطقه است/ بازی‌گردان اصلی تجاوز عربستان به یمن، آمریکا است

سفیر سابق ایران در اردن با بیان اینکه ایران به دنبال وحدت هر چه بیشتر مسلمانان و عدم تجزیه کشورهای منطقه است، آمریکا را بازی‌گردان اصلی تجاوز عربستان به یمن دانست.
کد خبر : 36193

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مصطفی مصلح‌زاده در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه استادان واحد تهران جنوب که با حضور احمد شمس رئیس واحد تهران جنوب، حجت الاسلام گل محمدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از استادان هیات علمی در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد، در رابطه با اوضاع خاورمیانه و تبیین تحولات تمدن اسلامی و تمدن اروپایی و مقایسه آنها با یکدیگر، بیان کرد: تمدن اسلامی که ویل دورانت از آن به golden age یا «عصر طلایی» یاد می‌کند از قرن هفتم میلادی شروع شد، قرن نهم تا سیزدهم به اوج خود رسید و از قرن 15 تا 20 افول کرد.








مصلح‌زاده: برای استمرار درگیری‌ها تجزیه کشورها یک راه حل اساسی برای آمریکا است. اما پیچیدگی این استراتژی زمانی روشن می‌شود که آمریکا باید در کنار تمام این مسایل امنیت اسرائیل را نیز تامین کند

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف این تمدن است که در سال 1357 شمسی به وقوع پیوست، از نظر موقعیت تاریخی بسیار با اهمیت است و چالش اصلی در جهان معاصر بین تمدن غرب و تمدن اسلام است و سرنوشت آینده‌ تاریخ در گرو این چالش است.


مصلح‌زاده با بیان اینکه عصر تاریکی در قرون وسطی در مقابل عصر طلایی و تمدن اسلامی در این دوران قرار دارد، به بررسی علل رشد و افول مسلمانان و علل افول و رشد اروپاییان پرداخت.


این کارشناس سیاسی با توجه به اهداف پشت پرده آمریکا و استعمارگران از تجزیه کشورهای منطقه، تصریح کرد: شکی نیست که بازی‌گردان اصلی تجاوز عربستان به یمن آمریکا است و آمریکا در یک استراتژی بسیار پیچیده چند هدف را به طور همزمان دنبال می‌کند. اول اینکه اگر آمریکا بخواهد یک بازار بسیار پر سود برای فروش تسلیحات خود داشته باشد باید درگیری‌ها در منطقه استمرار پیدا کند. از این رو ما می‌بینیم که آمریکا از یک طرف از دولت عراق حمایت می‌کند و از سوی دیگر به داعش کمک رسانی می‌کند.


مصلح‌زاده، استراتژی آمریکا در منطقه را حفظ امنیت نفتی عربستان در منطقه دانست و افزود: آمریکا در این استراتژی پیچیده از سویی باید طرف‌های درگیر را با اختلاف افکنی در وضعیت درگیری نگه دارد و از سوی دیگر امنیت نفتی عربستان را حفظ کند. برای استمرار درگیری‌ها تجزیه کشورها یک راه حل اساسی برای آمریکا است. اما پیچیدگی این استراتژی زمانی روشن می‌شود که آمریکا باید در کنار تمام این مسایل امنیت اسرائیل را نیز تامین کند.


وی مولفه‌های این استراتژی آمریکا در منطقه را دقیقا نقطه مقابل استراتژی ایران در منطقه دانست و گفت: ایران به تقویت انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان و دیگر قدرت‌های مقابل اسرائیل می‌پردازد و در حقیقت ایران تنها سد مستحکمی است که توانسته تاکنون آمریکا را از رسیدن به اهداف استعمارگرانه در منطقه منع کند.


صالحی افشار از مسئولان اجرایی ضیافت اندیشه استادان نیز گفت: امیدواریم که استادان از دوره‌ها بهره کافی را برده باشند و از همه عزیزانی که در این طرح حضور یافتند قدردانی و تشکر می‌کنم.


وی افزود: البته ما در بین دوره‌ها اعلام کردیم که دوره‌هایی که برگزار می‌شود با عنوان دانش‌افزایی استادان یکی از راه‌های کسب امتیاز فرهنگی برای ارتقاء مرتبه علمی استادان است و گذراندن این دوره‌ها، الزامی نیست. بلکه استادان با انجام فعالیت‌های فرهنگی در قالب‌های مقاله‌ها، طرح‌های فرهنگی، نشست‌های تخصصی، اردوها، جشنواره‌ها، سمینارها و همایش‌ها، آموزش و پژوهش و دیگر موارد با کسب امتیازات لازم می‌توانند به مراتب علمی بالاتر ارتقا یابند.


در پایان مراسم گواهی پایان دوره به استادان اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته