دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1397 - 14:00
مدیرعامل خانه کتاب عنوان کرد:

آمادگی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در طرح تخفیف کتاب

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب از آمادگی این نهاد برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای طرح تخفیف کتاب خبر داد.
کد خبر : 361283
BS0K1256.jpg

نیکنام حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، با اشاره به این که مطالبات طرح تابستانی کتابفروشی‌‎ها پرداخت شده امّا مطالبات طرح پاییزه همچنان به قوت خود باقی است، گفت: در این‌باره مکاتباتی با معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ایم. دوستان ما در معاونت فرهنگی به‌شدت به‌ دنبال این هستند که تأمین اعتبار شود و بتوانیم این مطالبات را پرداخت کنیم. قرار بود برای فصل زمستان هم این طرح را عملیاتی کنیم، امّا پیشنهاد ما به معاونت امور فرهنگی منوط به این بود که در ابتدا مطالبات طرح پاییزه تسویه‌حساب شود.



دریافت معوقات طرح پاییزه مطالبه به‌حق کتابفروش‌ها است



وی با تأکید مجدد بر این که شرط ادامه طرح‌های تخفیف فصلی کتاب، تسویه‌حساب مطالبات کتابفروشی‌ها است، اظهار کرد: این مسئله باید حل شود چون واقعاً مطالبه به‌حق کتابفروش‌ها است؛ یا نباید به صورت کلی طرح را اجرا کرد یا اگر قرار است اجرایی شود، باید از قبل تأمین اعتبار صورت بگیرد. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی این طرح، ما سعی می‌کنیم حتماً اعتبار این طرح را تأمین و حداقل مطالبات پاییزه را تسویه‌حساب کنیم؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم برای طرح زمستانه هم بتوانیم ایجاد تعهد کنیم تا معوقات کتابفروش‌ها چند ماه بعد پرداخت شود.



حسینی‌پور عنوان کرد: اکنون با توجه به گرانی کاغذ و مشکلاتی که هست، کتابفروشی‌‌ها هم در وضعیت خیلی خوبی قرار ندارند و حداقل با این پولی که ما به آنها تزریق می‌کنیم بخشی از مشکلاتشان برطرف شود.



خانه کتاب می‌تواند با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، اعتباری برای دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان در نظر بگیرد تا بتوانند از طرح‌های تخفیف استفاده کنند



مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب با اشاره به این که مؤسسه خانه کتاب آمادگی برگزاری طرح‌‍‌های مشترک تخفیف کتاب با سازمان‌ها و نهادهای مختلف را دارد، افزود: ما می‌توانیم با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان این نهاد اعتباری در نظر بگیریم تا بتوانند از طرح‌های تخفیف فصلی و سازمانی استفاده کنند. با این اعتبار آنها می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور به کتابفروشی‌ها مراجعه کرده و کتاب مورد نظر خود را با تخفیفی که قبلاً بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق شده، تهیه کنند؛ حتی این آمادگی وجود دارد که با همکاری واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی این طرح‌ها را اجرا کنیم.


انتهای پیام/4072/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته