دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 11:00
مدیرعامل خانه کتاب:

سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد از ناشران تأثیرگذار کشور است

مدیرعامل خانه کتاب، سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد را از ناشران تأثیرگذار کشور دانست.
کد خبر : 324951
124.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از 24 آبان تا اول آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.


در همین ارتباط، نیکنام حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد آموزشی و فرهنگی، شاهد حضور اساتید صاحب اثر، مؤلف و مترجم و همچنین دانشجویان علاقه‌مند به کتاب هستیم. پیشنهاد می‌کنم تا به بهانه روزهای هفته کتاب، برنامه‌ای برای تقدیر و البته بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت با ارزش در نظر گرفته شود.


دبیر بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقاء کیفی نشر کتاب در کشور اظهار کرد: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی از ناشران تأثیرگذار کشور است. این مجموعه، آثار علمی بسیار خوب و پرتعدادی را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.


حسینی‌پور گفت: سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت را دارد که برای فرهنگ‌سازی در پیشگیری از معضلی فرهنگی به نام تکثیر غیرقانونی کتاب پیشقدم باشد. بعضاً شاهد هستیم که کتاب‌هایی که توسط اساتید دانشگاه به عنوان منبع درسی معرفی می‌شود، به شکل وسیعی توسط افراد سودجو تکثیر می‌شود که این موضوع به مؤلفان و صنعت نشر کشور ضربه می‌زند. پایین آوردن هزینه انتشار کتاب و قیمت پایین کتاب‌های دانشجویی، می‌تواند از این فرایند غلط جلوگیری کند. ما در مؤسسه خانه کتاب از تلاش‌هایی که در سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه انجام شده است، مطلع هستیم؛ با این حال برای همکاری بیشتر با دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه آمادگی کامل داریم.


به گزارش آنا، حدود 50 ناشر فعال در دانشگاه آزاد اسلامی به امر انتشار کتاب می‌پردازند که در این میان، سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت بیش از 453 عنوان کتاب در مؤسسه خانه کتاب، فعال‌ترین ناشر این دانشگاه است. تا بهار 1397 بیش از 3 هزار 700 عنوان کتاب از سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در خانه کتاب ثبت شده است که از این تعداد 3 هزار 497 عنوان چاپ اول و 216 عنوان نیز در چاپ مجدد منتشر شده‌اند.


سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی سالیانه بیش از 100 عنوان کتاب جدید منتشر می‌کند و در تلاش است تا علاوه بر افزایش کمی و کیفی کتب چاپی، در زمینه انتشار مدوّن کتاب‌های الکترونیکی در حوزه‌های گوناگون نیاز پژوهشگران و فرهنگ‌دوستان را برآورده سازد.


 انتهای پیام/4072/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
۰
رویه جدید انتشارات دانشگاه آزاد نویدبخش روزهای خوبی برای این نهاد آموزشی است
هلدینگ شایسته