۰۲/ ارديبهشت /۱۴۰۴
05:42 28 / 11 /1397

ارزیابی آموزشی استاد بازتابی از جنسیت و فرهنگ دانشجو است

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که ارزیابی آموزشی استادان بازتابی از جنسیت و فرهنگ دانشجو است.
mirror_image.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، دانشجویان در ارزیابی استادان دانشگاه بیشتر به جنسیت و قومیت آنها توجه می‌کنند تا میزان تجربه تدریس آنها.


براساس تحقیقات جدید، دانشجویان در ارزیابی آموزشی به استادان تازه‌کار که جنسیت و قومیت مشابهی با آنها دارند نسبت به استادان از پیش‌زمینه‌های متفاوت نمره بالاتری می‌دهند.


دانشمندان استرالیایی به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ارزیابی دانشجویان از استادان متأثر از آموزش است یا جنبه متعصبانه دارد. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که ارزیابی دانشجویان از استادان به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیست.


به گفته دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز، این مطالعه نخستین مورد در نوع خود است که به بررسی تأثیر تعصب نژادی و جنسیتی بر ارزیابی دانشجویان می‌پردازد. گروه تحقیقاتی با تجزیه‌وتحلیل ارزیابی نیم میلیون دانشجو از ۲ هزار و ۴۰۰ درس و ۳ هزار و ۱۰۰ استاد به این نتیجه متوجه شدند که تعصب جنسیتی در ارزیابی‌های آموزشی رشته‌های علمی بیشتر دیده می‌شود.


این در حالی است که تعداد دانشجویان و استادان مرد در رشته‌های علمی بیشتر از زنان است. تعصب جنسیتی در رشته‌های هنر و علوم اجتماعی کمتر دیده می‌شود؛ قابل‌ذکر است که  تعداد استادان و دانشجویان زن در این رشته‌ها غالب هستند.

گوشتیران
قالیشویی ادیب

تعداد دانشجویان محلی در رشته هنر در استرالیا بیشتر از دانشجویان بین‌المللی است. نتایج نظرسنجی از آنها نشان می‌دهد که اکثر دانشجویان در این رشته به استادان محلی بیشتر از استادان خارجی نمره می‌دهند.


انتهای پیام/۴۰۲۱/


 


ارسال نظر