دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1394 - 16:35

کیت‌های «پی.آر.پی» مورد تایید نیست

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، عنوان کرد: استفاده از کیت‌های «پی.آر.پی» به عنوان زیبایی و یا در تخصص پوست و زیبایی مورد تایید سازمان غذا و دارو و نظام پزشکی نیست.
کد خبر : 36107

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مهندس علیرضا سلیمانی با بیان اینکه دستگاه‌های بدنسازی در حوزه نظارت سازمان غذا و دارو نیست و مجوزی هم از طرف این سازمان صادر نمی‌شود، اظهار کرد: نهادهای دیگر در این حوزه فعالیت و نظارت دارند، ولی در صورتی که سازنده دستگاه در مدارک خود «کاربرد پزشکی» را درج کند و وسیله کاربرد پزشکی داشته باشد، بخشی از نظارت‌ها بر عهده ما است.


رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: در حوزه زیبایی که تبلیغات بسیار کاذبی نیز در این زمینه وجود دارد. متاسفانه کیت‌های پی آر پی تبلیغات بسیار و گسترده‌ای دارند. ما با سازمان نظام پزشکی نیز مکاتبه‌ای را داشته‌ایم که تذکرات لازم را در این زمینه بدهند.


سلیمانی افزود: استفاده از کیت‌های پی آر پی به عنوان زیبایی و یا در تخصص پوست و زیبایی مورد تایید نیست. در روش استفاده از کیت‌های پی آر پی نمونه‌ای از خون فرد گرفته و پلاسما را در آن غنی می‌کنند و دوباره به فرد تزریق می‌کنند که این روش مورد تایید نیست و کمیته پوست نیز که اساتید پوست کشور در این کمیته حضور دارند نیز این روش را تایید نمی‌کنند و لازم است مراجع ذی صلاح با این مراکز برخورد کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته