دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1397 - 18:02
کارشناس سیاسی اسپانیایی:

انقلاب ایران به اسلام و معنویت در سرتاسر جهان جان تازه‌ای بخشید

یک کارشناس سیاسی اهل اسپانیا در گفتگو با آنا گفت: انقلاب اسلامی ایران به اسلام و معنویت در سرتاسر جهان، جان تازه‌ای بخشید.
کد خبر : 360495
4.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ برگزاری شکوهمند مراسم چهلمین سالگرد وقوع انقلاب اسلامی ایران تأثیر بسزایی بر افکار عمومی جهان گذاشته و کارشناسان جهانی اظهارنظرهای گوناگونی در این خصوص انجام می‌دهند. در همین راستا خبرگزاری آنا تصمیم گرفت در گفتگو با «لوئیس فرناندز» کارشناس سیاسی اسپانیایی‌تبار به بررسی تأثیر انقلاب اسلامی بر افکار عمومی در جهان بپردازد.


وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران روابط بین‌الملل و موازنه قدرت را در جهان تغییر داد، گفت: طی این انقلاب، مردم ایران یک دیکتاتوری آمریکایی را سرنگون کردند. انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلاب معنوی در جهان بوده؛ انقلابی معنوی که اهداف مادی در آن لحاظ نبوده است. در واقع همین اصل بوده که انقلاب اسلامی ایران را حفظ کرد. مردم ایران یک رژیم شاهنشاهی را که لائیک و بی‌دین بود پشت سر گذاشتند و به یمن این انقلاب به‌سوی اصل و ریشه اسلامی خود بازگشتند. انقلاب اسلامی ایران به اسلام و معنویت در سرتاسر جهان از خاورمیانه گرفته تا نقاط دیگر جهان، جان تازه‌ای بخشید و اسلام به شکل مذهب تشیع جعفری توسعه و ترویج یافت. انقلاب اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی در جهان برخوردار است. می‌بینیم چگونه کشورهای نقاط مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین و غیره همانند انقلاب اسلامی در ایران راه استقلال و آزادی کشورشان را در پیش گرفتند.


این کارشناس سیاسی اسپانیایی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران یک رویداد یکپارچه نبوده است، از همان روزهای نخستین شکل‌گیری این انقلاب، فرقه‌ها و مکاتب فکری مختلفی در ایران وجود داشته است. در طول حیات انقلاب اسلامی، جریان‌های سیاسی مختلفی به شکل دولت‌های متفاوت روی کار آمده‌اند، گرچه در رأس این دولت‌ها، افراد مختلفی با ایده‌ها و افکار متفاوت وجود داشته‌اند ولی همگی آن‌ها در یک امر اساسی و مهم اتفاق‌نظر داشته‌اند و آن دفاع از انقلاب اسلامی بوده است. آنچه اصل و نهاد انقلاب شمرده می‌شود و همیشه از سوی مردم ایران مورد حمایت و پاسداری قرار گرفته است، اصل رهبری انقلاب است.


فرناندز، ضمن برشمردن اهداف انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: آن دسته از اهدافی که میان بخش عظیمی از ملت ایران مشترک است، شامل اهدافی چون استقلال سیاسی، دفاع از منابع کشور برای آنکه به دست قدرت‌های خارجی نیفتد. ملت ایران، ملتی مذهبی است به همین خاطر همیشه از مواضع معنوی انقلاب اسلامی دفاع کرده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران گرچه ناعادلانه بوده است با این حال هرگز قدرت و نیروی کافی برای تحت فشار قرار دادن و تسلیم نمودن انقلاب اسلامی را نداشته است. چون ایران در گذشته تحت فشار تحریم‌هایی بدتر از این بوده است، تحریم‌هایی در سطح بین‌المللی از سوی سازمان ملل و تحت نفوذ امریکا. در برهه کنونی ایران با تحریم‌هایی مواجه است که یک‌جانبه بوده و تنها از سوی امریکا بر ایران تحمیل می‌شود. تحت فشار تحریم‌ها، شرکت‌های زیادی از ایران رفته‌اند، در این شرایط شرکت‌های بسیار دیگری از کشورهای آسیایی همچون روسیه، چین، ترکیه و هند همچنان با ایران در تعامل تجاری هستند. در این میان شرکت‌های متوسط و کوچک اروپایی نیز در ایران حضور دارند.


وی در پایان با یادآوری اینکه تحریم‌های کنونی دیگر قدرت سابق را ندارند، گفت: ایران در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی کسب نموده است، مانند شکست تروریسم در کشورهای همسایه و همچنین پیشرفت‌های علمی در زمینه‌هایی چون صنعت هوافضا، صنعت دفاعی و خودروسازی که این‌ها میوه باغ انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی به مردم ایران آموخته است تجارت خارجی هر چقدر هم که تأثیرگذار باشد، مستقل از آن می‌توان یک اقتصاد بر پایه تولید ملی داخلی داشت که حاصل دست مردان و زنان ایرانی باشد. اقتصادی که در طول سال‌های متمادی روزبه‌روز مستحکم‌تر خواهد شد و هیچ یک از دشمنان ایران قادر نخواهند بود آن را نابود کند.


انتهای پیام/4095/ 4122/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته