دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1397 - 20:18
ساکتی مطرح کرد:

ضرورت هدفمندی سنجش در آموزش عالی کشور

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه شیراز گفت: سنجش در آموزش عالی کشور باید هدفمند باشد.
کد خبر : 357541
_MID0287.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پرویز ساکتی در نشست یکپارچه‌سازی نظام سنجش، ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری که عصر امروز در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکل‌های حکمرانی در آموزش عالی کشور عدم تفکیک قواست چراکه مجلس شورای اسلامی در تعیین سهمیه‌های ورودی اعتبارات دانشگاه و نظایر آن دخالت کرده و سیستم ارزیابی و سنجش دانشجویان دارای تضادهایی خواهد بود.


عضو هیئت‌ علمی دانشگاه شیراز اضافه کرد: سنجش در آموزش عالی کشور باید هدفمند باشد و اهداف مورد نظر ما از سنجش دانشجویان، سنجش و ارزشیابی دانشگاه‌ها تعیین شده و پس از آن اقدام به ارزیابی عملکرد این نهادها کنیم.


وی بیان کرد: یکی از مواردی که می‌توان از کشورهای دیگر الگو گرفت، استفاده از سیستم‌های ارزیابی استاندارد و یا به‌ اصطلاح تست‌های استاندارد بوده که می‌تواند در ساماندهی ارزیابی آموزش عالی کمک کند.


ساکتی تأکید کرد: از الزامات ساماندهی نظام آموزش عالی، تمرکز و یکپارچه کردن مرکز سنجش آموزش عالی است و توافق و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش در برگزاری مشترک آزمون‌های ورودی یکی از اتفاقات خوب در امر یکپارچه کردن سنجش آموزش عالی است.


انتهای پیام/4115/4123/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته