دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1394 - 10:31
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با آنا خبر داد

سه تصادف هولناک در پایتخت 7 نفر کشته بر جای گذاشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از وقوع سه حادثه تصادف در طول 24 ساعت گذشته در تهران خبر داد که منجر به مرگ 7 نفر شد.
کد خبر : 35748

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در خصوص اولین حادثه توضیح داد: در ساعت 21 :25 دقیقه شب گذشته (جمعه) حادثه خودرویی در مسیر جنوب به شمال اتوبان تهران - قم، نرسیده به عوارضی به سامانه آتش‌نشانی اعلام شد.


وی افزود: از آنجا که این حادثه در محدوده عملیاتی آتش‌نشانی کهریزک بود، آتش‌نشانی تهران به عنوان کمک به محل حادثه اعزام شد.


به گفته ملکی در این حادثه یک دستگاه پیکان با 6 نفر سرنشین به دلیل نامشخصی با جدول کناری بزرگراه برخورد کرده و از قسمت موتور آتش‌ گرفته بود. اما پیش از شعله‌ور شدن خودروهای عبوری توانسته بودند 4 نفر از آنان را که یک پسربچه 4 ساله، یک دختربچه 8 ساله و دو خانم 15 و 30 ساله بودند از خودرو خارج کنند.


وی در ادامه اضافه کرد: اما متاسفانه آقا و خانم میانسالی که در قسمت جلویی خودرو بودند محبوس شده و خودرو نیز شعله‌ور شده بود. با این وجود آتش‌نشانان توانستند به سرعت آنان را از خودرو خارج کرده و آتش را خاموش کنند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در نهایت هر 6 نفر تحویل عوامل اورژانس داده شد اما متاسفانه مشخص شد که به جز پسر بچه 4 ساله و دختربچه 8 ساله دیگر اعضای خانواده جان خود را از دست داده‌اند.


ملکی ساعت پایان این عملیات را 21:59 دقیقه اعلام کرد و گفت: پس از ایمن‌سازی، محل حادثه تحویل نیروهای آتش‌نشانی کهریزک شد.


تصادف دو خودرو پراید و یک نفر کشته


وی در ادامه به حادثه دیگری اشاره کرد و افزود: در ساعت 23:53 دقیقه شب گذشته (جمعه)، حادثه تصادف دیگری در مسیر غرب به شرق اتوبان نیایش، ورودی سردار جنگل به سامانه 125 آتش‌نشانی شهر تهران گزارش شد.


ملکی تصریح کرد: بر همین اساس یک ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حادثه اعزام و مشاهده شد که دو دستگاه خودرو پراید با یکدیگر برخورد کرده و یکی از آنها واژگون و کاملا روی سقف برگشته بود.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه خودروی پراید واژگون شده یک سرنشین مرد 23 ساله داشت که در اثر تصادف از خودرو به بیرون پرتاب شده بود، بیان کرد: آتش‌نشانان این فرد را تحویل عوامل اورژانس دادند اما مشخص شد که متاسفانه در اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده است.


وی ساعت پایان این عملیات را 2:50 دقیقه اعلام کرد و گفت: خودرو به حالت اولیه برگردانده و محل حادثه تحویل عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی شد.


تصادف پراید و دو کشته در جاده ورامین


ملکی همچنین از حادثه تصادف دیگری خبر داد که بامداد امروز در تهران رخ داده و در این باره گفت: در ساعت 4:17 دقیقه بامداد امروز (شنبه) حادثه برخورد دو دستگاه پراید در جاده ورامین، سه راه تقی‌آباد به آتش‌نشانی گزارش داده شد.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: بر همین اساس ایستگاه 86 به همراه نجات 17 به محل حادثه اعزام شد.


وی افزود: آتش‌نشانان با رسیدن به محل حادثه مشاهده می‌کنند که یک دستگاه پراید با دو سرنشین آقای 25 ساله با قسمت عقب یک کامیون پارک شده در کنار جاده برخورد و خودرو کاملا زیر کامیون رفته و متلاشی شده بود.


ملکی اظهار کرد: ماموران آتش‌نشانی توانستند خودرو را با تجهیزات برش داده و هر دو نفر را از آن خارج و تحویل عوامل اورژانس دهند. اما مشخص شد که هر دوی آنان جان خود را از دست داده‌اند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ساعت پایان این عملیات را 5:25 دقیقه اعلام کرد و گفت: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی، محل حادثه را تحویل عوامل پلیس راهور دادند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته