دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشگاه آزاد ارومیه:

رسانه مهم‌ترین ابزار برای دستیابی به عدالت است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: رسانه یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دستیابی به عدالت و عدالت‌خواهی به شمار می‌رود.
کد خبر : 356100
ارومیه.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ارومیه، سیدکاظم یکانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر در سالن اجلاس شهید حمید باکری واحد ارومیه برگزار شد، گفت: یکی از شعارهای انقلاب اسلامی عدالت و عدالت‌خواهی است که رسانه به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دستیابی به این مهم به شمار می‌رود.


وی اظهار کرد: متأسفانه در طول سال‌های مختلف، مسائل فرهنگی در این دانشگاه جزء اولویت‌های آخر به شمار آمده و دستاورد های چشمگیری در این زمینه نداشته است اما بعد از روی کار آمدن دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه، مسائل فرهنگی از اولویت های غیرقابل انکار به حساب می‌آید.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با یادآوری نظام‌مند شدن تخفیف‌‌های دانشجویی گفت: این تخفیف‌ها شامل چهره‌های قرآنی، خانواده‌های جانبازان و ایثارگران، اقشار کم‌درآمد و تخفیف انصراف تا سقف 50 درصد می‌شود. در این روش، فضا برای ورود افراد کم‌درآمد و محروم به چرخه آموزشی باز می‌شود.


یکانی با یادآوری فرارسیدن دهه فجر تصریح کرد: با توجه به تمام برنامه‌ریزی‌های دشمنان نظام، در روزهای آینده چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم و شاهد یک فجر فاطمی خواهیم بود.


این مقام فرهنگی در خصوص برنامه‌های این واحد دانشگاهی در دهه فجر گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات ورزشی، مسابقات دانشجویی و میزگردهای آزاداندیشی جایگاه انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین این برنامه است.


یکانی با اشاره به اهمیت برگزاری اردوهای راهیان نور تأکید کرد: در سال‌های گذشته تعداد 6 اتوبوس به مناطق عملیاتی و اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شد اما این تعداد در سال گذشته به 12 مورد افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری از این تعداد نیز بیشتر شود.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان‌نور در دو قالب دانشجویان و استادان اعزام می‌شوند و خوشبختانه استقبال بی‌نظیری در این زمینه رخ داده است.


یکانی ادامه داد: در این راستا معاونت فرهنگی واحد ارومیه اقدام به تأسیس مراکز مشاوره دانشجویی در حوزه تحصیلی، اشتغال و کارآفرینی کرده است که در افزایش نشاط و امید برای جوانان مؤثر واقع می‌شود.


وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان است، تأکید کرد: جوانان امروزی نباید تنها پشت میز نشستن را شغل محسوب کرده و کارکردن را برای خود ننگ بدانند و سعی کنند در کنار آموزش‌های تئوری به سمت آموزش‌های مهارتی نیز حرکت کنند.


انتهای پیام/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته