دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ارزانی:

مردم با روی آوردن به مساجد توانستند انقلاب اسلامی را پیروزی کنند

رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مردم با روی آوردن به مساجد توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.
کد خبر : 355926

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست خبری حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی مشاور وزیر و رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست برنامه‌های جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تشریح کرد.


ارزانی با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تفسیر سوره فجر اشاره کرد و گفت: فجر یک نماد بسیار ارزشمند در قرآن است و آغاز حاکمیت نور به‌شمار می‌آید. فجر خط بطلان بر تاریکی‌ها کشید تا این انقلاب به پیروزی رسید.


وی با بیان اینکه فجر آغاز نورانیت است و از نشانه‌های گران‌سنگ الهی به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: امام راحل، فجر انقلاب بود، بزرگ‌مردی که سپیدی را برای مسلمانان و بلکه برای تمام آحاد بشر به ارمغان آورد. اگر فجر و سپیدی در جامعه حاکم شود فرجام آن بهشت است و پروردگار از آن به‌عنوان نفس مطمئنه یاد می‌کند.


رئیس ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تأکید کرد: پروردگار خانه‌هایی را بر زمین بنا نهاده که عنوان مسجد بر آنها گذاشته شده و یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی مساجد بودند و مردم با روی آوردن به مساجد توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.


وی یادآور شد: انقلاب اسلامی مساجد را بازتعریف کرد و نهادی را برای نهادینه کردن آنها بنا نهاد که امروز این نهاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نام دارد و 26 سال از عمر با برکت این کانون‌ها می‌گذرد.


ارزانی خاطرنشان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور در قالب جشن، جلسات بصیرت‌افزایی، قرآنی و معارفی از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4072/4090/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته