دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عباس‌زاده مطرح کرد:

نقش مهم بسیج راه‌آهن در تامین امنیت خطوط ریلی

مشاور مدیرعامل راه آهن در امور ایثارگران بر نقش مهم بسیج راه‌آهن در تامین امنیت خطوط ریلی تاکید کرد.
کد خبر : 355121

داود عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره بر نقش‌آفرینی فعال مردم در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته، گفت: هیچگاه نباید از خواست مردم غفلت کرد و رویکرد بسیج راه‌آهن خدمتگزاری به مردم است.


وی با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر و چهل سالگی انقلاب گفت: به مناسبت  چهل سالگی انقلاب اسلامی، همایش سراسری فرماندهان بسیج کل کشور را در هفته آینده برگزار خواهیم کرد و در آن برنامه‌ها و سیاست‌های بسیج راه‌آهن را اعلام خواهیم کرد.


مشاور مدیرعامل راه آهن در امور ایثارگران با تاکید  بر بصیرت بسیجان افزود: دشمنان براي براندازي جمهوري اسلامي ايران برنامه درازمدت دارند و کشور و انقلاب اسلامی را دشمنان همیشگی خود می‌دانند؛ به همین دلیل بسيجيان نیز باید در شناخت دشمن تلاش كنند و بدانند چه رويكردي را باید دنبال كنند تا اقدام متقابل علیه دشمنی آنها داشته باشند، در این راستا  اولین توصیه ما در بسیج راه آهن حفظ اقتدار نظام در هر پست و مقامی است.


وی با اشاره به توانایی‌های بسیج در امور امنیتی و دفاعی، خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی علاوه بر انجام امور فرهنگی و عقیدتی که وظیفه انقلابی بسیج است، در کسوت سربازی گمنام نیز مشغول انجام وظیفه  هستند و با همیاری پلیس راه آهن در تامین امنیت ایستگاه‌ها و خطوط همواره آمادگی عملیاتی دارند. 


عباس‌زاده با یادآوری روش کار در دوران دفاع مقدس ادامه داد: توصیه  ما به همه  آن است که کارها را به شیوه دوران دفاع مقدس پیش ببرند، روشی که در آن باکمترین امکانات و تجهیزات بیشترین بازدهی را برای مجموعه بدنبال داشته باشد و با چنین روحیه‌ای به مردم خدمت رسانی کنند.


مشاور مدیرعامل راه آهن در امور ایثارگران با اشاره به اشتراکات اجرایی پلیس راه آهن و بسیج در حوزه امور انتظامی گفت: بدلیل وجود اشتراکات عملیاتی تصمیم به تشکیل کارگروه امنیتی دفاعی در بسیج راه آهن گرفتیم تا با تدوین وظیفه بسیج در این حوزه، ماموریت‌های شناسایی، دفاعی و انتظامی را انجام دهیم.


وی با بیان تعامل بسیج راه‌آهن با سایر نهاد‌های انتظامی  اضافه کرد: در ایام و مراسمات مذهبی و ملی که تامین امنیت ایستگاه قطار و سایر مراکز راه آهن و مسافرین حائز اهمیت  بیشتری است، بسیج به عنوان یک نیروی آماده در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی به انجام عملیات می‌پردازد.


عباس‌زاده با اشاره به دوره‌های آموزشی نیروی بسیج، گفت: نیروهای بسیج علاوه برگذراندن آموزش‌های عمومی لازم در بخش امنیتی و دفاعی، بصورت ویژه آموزش‌های تخصصی لازم از قبیل تاکتیک و تکنیک‌های نظامی را نیز می‌گذرانند.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته