سرمایهگذاری در200واگن باری از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید
سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن و شهرسازی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه قانون رفع موانع تولید تکلیف همه موارد را روشن کرده است، اظهار کرد: برخی برداشتهای سلیقهای و همچنین طولانی شدن زمان رسیدگی به دلیل دیوانسالاری و بروکراسیهای پیچیدهای که در بخشهای مختلف اداری جا خوش کرده، موجب تعلل و تأخیر در انجام امور شده است.
رسولی با اشاره به پیشنهادهای راهآهن در خصوص ماده 12 قانون رفع موانع تولید، ادامه داد: طرحی به شورای اقتصاد بردیم تا سرمایهگذاری شامل آنچه که در حال حاضر در حال اجراست، نیز بشود و علاوه بر آن مراحل اداری عقد قرارداد و کنترلهای مورد نظر سازمان بهینهسازی مصرف سوخت در قبول صرفهجویی انجام شده نیز فرآیند طولانی نباشد.
عضو هیئت مدیره راهآهن کشور در ادامه گفت: در سال جاری پیگیریهای ما به نتیجه رسید و اولین قرارداد که مربوط به 200 دستگاه واگن باری است خوشبختانه مورد تأیید قرار گرفت و امیدواریم اولین پرداخت قبل از پایان سال انجام شود.
رسولی با اشاره به مدلهای اجرایی مختلف در جذب سرمایه از محل صرفهجویی ادامه داد: میتوان روش سرمایهگذاری فعلی توسط وزارت نفت را با مدلهایی مانند دریافت تسهیلات بر اساس پیشرفت کار از طریق بانک عامل مورد نظر سازمان بهینهسازی مصرف سوخت و یا برگه ضمانت وزارت نفت توسط عرضه نفت در بورس انرژی و یا سایر ابزارهای مالی کارآمد در بازار سرمایه این روش جذب سرمایه را بهینه کرد.
به گزارش آنا، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید را میتوان شکل توسعهیافته بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ تلقی کرد که در آن به کلیه دستگاههای اجرایی اجازه داده شده تا از سرمایهگذاری در اقداماتی که موجب هر نوع صرفهجویی انرژی و افزایش بهرهوری شود، حمایت و از محل قرارداد اصل سود سرمایهگذاری را به سرمایهگذار بازگرداند.
انتهای پیام/4083/ن
انتهای پیام/