ضرورت حمایت دانشگاهها از دانشجویان دارای لکنت زبان
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از «تایمز هایر اجوکیشن»، مطالعات حاکی از آن است که بسیاری از دانشگاههای انگلستان، برنامه خاصی برای حمایت از دانشجویان دارای لکنت زبان ندارند.
«کلیر نورمن» دانشجوی سال آخر زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه وارویک بود که متوجه شد بخش اعظمی از نمره پایانی با توجه به ارائه شفاهی داده میشود؛ نورمن که لکنت زبان دارد، به گروه خدمات معلولیت دانشگاه مراجعه کرد و مشکل خود را با آنها در میان گذاشت. جواب مشاور به نورمن قابلتوجه بود: نفس عمیق بکش و آرامش خودت را حفظ کن، همه چیز بهخوبی پیش خواهد رفت.
این توصیه غیرمفید باعث شد که نورمن به این فکر بیفتد در موقعیتهای متفاوت چه رفتاری با دانشجویان دارای لکنت زبان میشود. به همین دلیل «استاک» را راهاندازی کرد که یک سرویس مشاوره دانشگاهی مخصوص افراد دارای لکنت زبان است. وی یک سری جلسه برای دانشجویان و کارکنان دارای لکنت زبان سازماندهی کرد تا مشکلات این گروه را شناسایی کند. سپس بازخوردهای این جلسات و توصیههایی را برای مؤسسات آموزش عالی فرستاد.
هفته گذشته «استاک» یک کنفرانس به نام «سکوت در پردیس دانشگاهی: جنبش پرصدایی برای لکنت زبان» برگزار کرد که پیامهای کلیدی برای مؤسسات آموزش عالی در برداشت.
اکثر دانشگاهها درک درستی از لکنت زبان ندارند. «استاک» از دانشگاهها میخواهد معیارهای ارزیابی در امتحانات را بررسی کنند و به دانشجویان دارای لکنت زبان توجه ویژهای داشته باشند. این امر نهتنها به دانشجویان فعلی که لکنت زبان دارند کمک میکند، بلکه میتواند باعث تشویق افرادی شود که به دلیل لکنت زبان، مایل به ادامه تحصیل نبودهاند.
انتهای پیام/4021/خ
انتهای پیام/