دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قره‌داغی:

انتشارات سوره مهر به اهداف عالی خود بسیار نزدیک شده است

مدیرعامل انتشارات سوره مهر گفت: سوره مهر به اهداف از پیش تعیین شده خود در زمینه انتشارات صوتی و الکترونیکی بسیار نزدیک است.
کد خبر : 353818
139102130431.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پیش از ظهر امروز صدمین کتاب صوتی انتشارات سوره مهر در سالن سلمان هراتی حوزه هنری با حضور فعالان حوزه کتاب‌های صوتی رونمایی شد.


در آیین رونمایی صدمین کتاب صوتی انتشارات سوره مهر عبدالحمید نقره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر، حمیدرضا شربتیان مدیرعامل نوار، فاطمه محمدی مدیرعامل شرکت نوین کتاب گویا، محمد صدوقی مدیر اپلیکیشن طاقچه، محمد محمد‌پور مدیر اپلیکیشن دانی، میرطاهر مظلومی گوینده ، علیرضا غفاری مجری حضور داشتند.


عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر در آیین رونمایی از صدمین کتاب صوتی سوره مهر گفت: در دو سالی که افتخار همراهی و همکاری با مجموعه کتاب سوره مهر را داشته‌ام شاهد تلاش‌های صادقانه و بی‌دریغ این عزیزان بوده‌ام. آنچه در این مدت هدف‌گذاری شده بود را تا حدود زیادی امروز به آن رسیده‌ایم.


وی بیان کرد: در سال 1395 کتاب‌های صوتی که قابلیت ارائه را به بازار کتاب داشت، بیش از ده یا پانزده اثر نبوده است؛ به شکر خداوند در کمتر از دو سال این عدد به 100 کتاب رسیده است. علاوه بر کمیت آثار تولید شده، کتاب‌های صوتی از کیفیت خوبی برخوردار شده‌اند و نشان آن نیز برگزیده شدن این آثار در جشنواره‌های مختلف است که باید در همین‌جا از تمام عزیزانی که در این راه ما را همراهی کرده‌اند قدردانی و سپاسگزاری کنم. به‌خصوص دوستان عزیز در شبکه رادیو نمایش ما را در این راه بسیار همراهی و کمک کرده‌اند.


در ادامه مراسم امین نادری مدیر‌عامل سوره مهر الکترونیک بعد از خوش‌آمدگویی به حضار در جلسه گفت: سه هدف برای سوره مهر طراحی‌شده است؛ دسترسی آسان مخاطبان به آثار تولیدشده، قیمت ارزان آثار تولیدشده و گستردگی پخش آثار تولیدی در بین مخاطبان از همان ابتدای پایه‌ریزی فعالیت‌های سوره مهر در دستور کار قرارگرفته است که رسیدن به این اهداف راهی جز نشر الکترونیکی آثار را باقی نمی‌گذاشت.


وی ادامه داد: به همین منظور ارسال 1393 دست به تولید آثار الکترونیکی زدیم و با پنج عنوان کتاب صوتی کار خود را شروع کردیم که بسیار از آن آثار را با ظرفیت داخلی سوره مهر ساختیم، از گویندگان، شعرا و دوستان مجموعه سوره مهر در این راه کمک گرفتیم.


نادری گفت: سوره مهر کسب‌وکار نشر و درخواست مخاطبان به‌صورت دقیق مورد مطالعه قرارداد و به این نتیجه رسید که ذائقه مصرف‌کننده فرهنگی در حوزه کتاب تغییرات فراوانی کرده است. هدف سوره مهر از ابتدا رشد پلتفرم‌های بسترهای کتاب الکترونیکی در بین مردم بوده است و در این راه از تمام ظرفیت خود استفاده کرده است و امروز برای رونمایی از صدمین کتاب صوتی در اینجا جمع شده‌ایم.


میرطاهر مظلومی که از همرا‌هان اصلی سوره مهر در تهیه کتاب‌های صوتی است، در این جلسه رونمایی گفت: هوشمندی دوستان عزیزی همانند آقای عبدالحمید نقره‌داغی مدیرعامل سوره مهر و محمد‌رضا قربانی مدیر رادیو نمایش در تعامل و همکاری متقابل عاملی بر تولید آثاری فاخر در زمینه کتاب‌های صوتی شده است لیکن نکته قابل‌ تأمل در تهیه و تولید آثار صوتی و کتاب‌هایی با این ساختار آرامش و تسلط گوینده به کتاب را می‌طلبد، گوینده باید کتاب را زندگی کند و با درک متقابل از داستانی که می‌خواند آرامش و صبر را چاشنی کار داشته باشد.


در ادامه مراسم فاطمه محمدی مدیرعامل نوین کتاب گویا نقطه نظرات خود را در زمینه تولید آثار صوتی و موانع پیش روی نویسند‌گان و ناشران کتاب در تبدیل به ساختار صوتی بیان کرد. در پایان مراسم از صدمین کتاب گویای سوره مهر رونمایی شد.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته